איך לבצע תדריך?
לכל חברה יש מדיניות איך לבצע תדריך ומה תדריך אמור לכלול (בעיקר על עזיבה והצטרפות). היא כתובה ב – OM A ואגף הכשרה ואימון אמור להטמיע אותה. עם זאת, יש דרכים שונות לבצע תדריך. יש את השיטה הכוללנית, שבה למעשה מדברים כמעט על הכול. בתדריך לגישה, לדוגמה מדברים על השדה, המסלול, על התהליך, על התדרים, על מזג האוויר, על מגבלות, על מצב תחזוקתי של המטוס ועוד סעיפים, גם אם התהליך מתבצע הרבה פעמים. בחברת אל-על מוגדר כיום להתייחס בכל תדריך גם למה שמכונה "קרם טם" (CRM TEM) שזו התייחסות לאיומים במסגרת עבודת הצוות (זה צריך להיות ניהול איומים, TM, Threat Management כי E מתייחס לטעויות). ישנה גישה, שאותה מובילה חברת Alaska, לפיה בתדריך ממעיטים לדבר על התפעול הרגיל ומתמקדים באיומים, כלומר מה המיוחד והשונה בתפעול המתוכנן. זה מכונה threat forward. לכל איום צריך להיות מוצמד אמצעי איפחות (Mitigation).
בעניין הזה מצורף קישור למאמר מקצועי מבית Skybrary. מציע לעיין בו לטובת ההעשרה. מזכיר שמה שקובע עבור כל טייס מסחרי זו מדיניות החברה בה הוא עובד, הכתובה בספרות הרשמית.




