הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
דצמבר 29, 2024

ירדו לחוף, 19.12.2024

מטוס מדגם B738, של חברת Norwegian, נחת על מסלול 25, בשדה התעופה Molde. המטוס גמר מסלול וירד אל הקרקע הרכה, לכיוון חוף הים הסמוך. למרבה המזל המטוס נעצר כ-15 מטר לפני המים. הנוסעים פונו באמצעות מגלשות איש לא נפגע. ככל הנראה לא נגרם נזק משמעותי. 

שדה התעופה Molde ממוקם במערב נורבגיה. בשדה, הממוקם על שפת לשון ים (פיורד), יש מסלול אספלט אחד, בכיוונים 25/07 באורך 2,220 מטר. התקרית התרחשה בשעת ערב. שררו תנאי מזג אוויר חורפיים, רוח מערבית ושלג קל מעורב עם גשם. הטמפרטורות היו כ-3 מעלות והלחץ נמוך. 

מעקב אחרי נתיב הטיסה של המטוס ובפרט הנחיתה, מרמז על כך שהמטוס הגיע מעט גבוה ונגע מאוחר. המהירות הקרקעית, באמצע המסלול, הייתה 152 קשר (הגובה לא מייצג במדויק, שכן הוא אמור להיות לפי לחץ סטנדרטי). 

רשות החקירה של נורבגיה דיווחה כי המטוס עבר דרך מסך של שלג, ממש לפני חציית מסלול. אחרי נגיעה, הקברניט הבחין בכך שביצועי העצירה לא טובים. 

כמה הערות. יתכן מאד שהכניסה לתוך מסך השלג, בפיינל קצר, היא זו שגרמה למטוס להגיע גבוה ולנחות עמוק. כניסה לגשם חזק ובמיוחד לשלג, עלולה לגרום לאשליות אופטיות ולשיבוש נתיב הטיסה. במצב כזה, אולי מוטב ללכת סביב ולנסות שוב (קל להגיד), אבל הינה המסלול לפנינו, אז בוא וננחת, נגמור עם זה כבר, יהיה בסדר.. תנאי מזג האוויר היו יכולים להיות רמז טוב למסלול חלק. משקעים, לרבות שלג, טמפרטורה מעט מעל האפס. במסלול קצר וחלק, אין "שפיל". צריך לנחות במקום ובנתונים, אחרת חישוב ביצועי העצירה לא שווה כלום. אם המטוס עומד לגעת עמוק או מהיר, מוטב ללכת סביב (קל להגיד). בסופו של דבר המטוס נעצר, על קרקע רכה אבל לא מדי (לא שקע) ולא נכנס למי הים. המנועים עבדו, המטוס לא ניזוק, האם יש צורך לבצע פינוי חירום דרך מגלשות? אולי להמתין, עם הנוסעים, במטוס החם לסולמות? דילמת הקברניט. פינוי חירום הוא תהליך הטומן בחובו סיכונים, הוא רק טוב יותר מאשר להישרף או להיחנק בתוך המטוס (על כך בסיפור הבא..).

  • Incident: Norwegian B738 at Molde on Dec 19th 2024, overran runway
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס