הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
דצמבר 15, 2024

תקלת מנוע בחציית אטלנטי, 3.12.2024

מטוס מדגם B788, של חברת Avianca, יצא לטיסה מלונדון לבוגוטה. כאשר המטוס היה בשיוט, מעל האטלנטי, בגובה 38,000 רגל, אירעה תקלת מנוע (לא נמסר איזו). המטוס היה, באותה עת, כ-300 מייל דרום מערבית מהאי Ponta Delgada, שבאיים האזוריים. הצוות פנה לאחור וטיפס לגובה 39,000 רגל. לאחר כ-20 דקות שיוט בגובה, הצוות ככל הנראה כיבה מנוע, הנמיך לגובה 26,000 רגל ופנה לכיוון שגה התעופה של Ponta Delgada. לאחר מספר סיבובי HOLD, הצוות הצטרף לנחיתה על מסלול 30 באי ונחת בשלום, כשעה אחרי כניסתו לסיבוב הריתוק הראשון. 

לא יודע מה בדיוק הייתה התקלה, אבל העובדה שהצוות פנה לאחור ואף טיפס, עשויה להעיד על כך שהמנוע פעל כשורה, באותו שלב ויתכן שהצוות אף סבר שהם יכולים לחזור ליבשת, אולי לשדה המוצא. לאחר זמן קצר בשיוט, התקלה כנראה החמירה וחייבה את הצוות לכבות את המנוע. בתקלה של נזילת שמן מנוע (אם זו אכן הייתה התקלה), ניתן לתפעל את המנוע כרגיל (אין בכלל NNC) וכיבוי מנוע מתחייב רק אם לחץ השמן יורד. לגבי הבחירה היכן לנחות, זו שאלה אחרת. כבר "נטחן" עד דק הדיון על משמעות הזמן, כאשר יש הנחיה לתכנן נחיתה בשדה המתאים הקרוב. באל-על, המפעילה את אותו סוג מטוס, השדה הזה נכלל ברשימת שדות המשנה המותרים לשימוש. בסביבתו יש שדות מתאימים ממנו. בשדה זה יש מסלול אחד, באורך 7,621 רגל. במרחק 60 מייל ממנו, נמצא שדה התעופה Santa Maria לו יש מסלול באורך 10,000 רגל. מבדיקת נתיב הטיסה עולה כי הצוות עשה את סיבובי הריתוק הראשונים ממש דרומית לסנטה מריה ורק לאחר מכן המשיך צפונה לכיוון פונטה דלגדה, כך שאולי הייתה להם סיבה טובה לא לנחות באופציה הראשונה ולעבור לשניה. 

שני אירועים של כיבוי מנועי Trent 1000  באוויר בשבוע

  • Incident: Avianca B788 over Atlantic on Dec 3rd 2024, engine shut down in flight
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס