הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
דצמבר 15, 2024

תקלת קשר כללית, 20.11.2024

מטוס מדגם B737-MAX-8, של חברת Malta, המריא מטורינו ללמציה טרמה. אחרי המראה הצוות עצר טיפוס בגובה 5,000 רגל וכייל את הטרנספונדר על 7600, פעולה המעידה על איבוד קשר רדיו. אחרי המתנה של 20 דקות, הצוות הצטרף לנחיתה, על המסלול ממנו המריאו.

תקלת קשר כללית, היא אירוע נדיר בכל מטוס, גם במטוסי 737. באל-על התרחשה תקרית דומה, באפריל האחרון, בהצטרפות לציריך. למטוסי 737 יש שלושה מכשירי רדיו נפרדים. אם שלושתם מפסיקים לפעול, מוטב לחפש את הגורם המשותף. במטוסי 737 יש יחידה אלקטרונית בשם REU (Remote Electronics Unit). דרכה עוברת כל תקשורת ה-Audio, לרבות שלושת מכשירי ה-VHF. אם יש תקלה ביחידה זו, לא ניתן יהיה לתקשר על שלושתם, למרות שהם עצמם יכולים להיות תקינים. ניתן לעקוף את התקלה על ידי העברת מפסק ALT-NORM, על פאנל האודיו, למצב ALT. מצב ALT מאפשר לכל טייס, שהעביר את המפסק אצלו, להשתמש ברדיו הצמוד אליו, באמצעות האוזניות ומיקרופון Boom. היצרן אינו מוכן לכתוב לזה צ'קליסט (אז נכתוב בלעדיו). כדי ששני הטייסים יוכלו להיות בהאזנה, אפשר ששניהם יכיילו את אותו התדר, על המכשירים השונים.

אחת הפעולות החשובות, אם לא "ה", הינה כיול 7600 על הטרנספונדר. זה מבהיר לכל הפקחים והבקרים, שיש מטוס עם תקלת קשר והם אמורים לפנות לו את הדרך לנחיתה.

  • Incident: Malta Air B38M at Turin on Nov 20th 2024, loss of communication
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס