הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ספטמבר 8, 2024

אש במנוע אחרי המראה, 2.9.2024

מטוס מדגם A350-1000, של חברת Cathay Pacific, המריא מהונג קונג לכיוון ציריך. במהלך הטיפוס, אחרי המראה, לקראת גובה 9,000 רגל, התקבלה התרעת אש במנוע ימין. הצוות ביצע את ה-NNC, שכלל את כיבוי המנוע ושחרור בלון כיבוי. ההתרעה פסקה. הצוות פנה דרומה, רוקן דלק וחזר לנחיתה, כ-70 דקות אחרי שהמריא. נחת בשלום.

חקירה ראשונית שבוצעה בחברה מצאה צינורית דלק גמישה שניזוקה וככל הנראה דליפת הדלק גרמה לאש. מטוסי הצי קורקעו לבדיקות ובחלקם נמצאו צינוריות דומות, במצב "על הסף". הצינוריות הוחלפו. EASA הוציאו הוראה טכנית לבדיקת כל המטוסים מאותה הסדרה, עם אותם מנועים.

כמה הערות. לפני מספר חודשים אירעה תקרית של OVERHEAT ENGINE במטוס 789 של חברת אל-על. המנוע כובה והמטוס ביצע נחיתת חירום. בבדיקה, מיד אחרי הנחיתה, התגלה כי צינור ניקוז אוויר חם, בתוך מעטפת המנוע, נשבר. דליפת האוויר החם מתוכו, באזור חיישן מערכת גילוי אש, גרמה להפעלת ההתרעה. זה היה אירוע שני מסוגו, בחברת אל-על וידוע על עוד מספר אירועים דומים בעולם. בבדיקה שנערכה למנועי הצי נמצא עוד צינור אחד במצב דומה, רק שהוא לא היה ממוקם בסמוך לחיישן ולכן לא הופעלה התרעה. דליפת האוויר החם לא גרמה לנזק, בניגוד לדליפת הדלק, בתקרית בהונג קונג, שגרמה לאש של ממש. כיבוי המנוע גרם להפסקת זרימת הדלק, לכך שהאש כבתה וההתרעה פסקה. 

הדיון הרגיל על משמעות ההוראה, הכתובה ב-NNC (מקורה בתקנות) לתכנן נחיתה בשדה המתאים הקרוב, בין השאר במצב של טיסה על מנוע אחד. האם המתנה לריקון דלק והפחתת משקל עונה על ההוראה?

  • Incident: Cathay Pacific A35k at Hong Kong on Sep 2nd 2024, engine fire indication (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס