הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
דצמבר 13, 2017

ה"אגדות החיות": שוברי מחסום הקול

בחודש אוקטובר התקיים בבסיס חיל האוויר האמריקני "אדוארדס" מפגש מיוחד במינו: בדיוק 70 שנה אחרי "שבירת מחסום הקול" בשמי הבסיס הזה, נפגשו שוב שני גנרלים בדימוס של חיל האוויר – שהיו הטייסים של שני המטוסים שהשתתפו בטיסה ההיסטורית ב-1947. האחד הוא צ'אק ייגר (Chuck Yeager), בן ה-94, שהיה הטייס של המטוס הרקטי Bell XS-1; השני הוא בוב קארדנס (Bob Cardenas), בן ה-97, שהטיס את ה- B-29 שממנו שוגר ייגר לטיסה.

ההישג של מעבר "מחסום הקול" (למעשה, הייתה המהירות שהושגה 1.06 מאך!) נשמר אז בסוד ופורסם רק חודשיים מאוחר יותר. היה זה לאחר מאמץ טכנולוגי של מתכנני וייצרני מטוסי הסילון הראשונים של אותה תקופה: ארצות הברית, בריטניה וצרפת, שהתחרו מי תהייה הראשונה שתפעיל מטוס מאוייש על-קולי.

בגיחה ששברה את השיא הטיס קארדנס את ה- B-29 עד לגובה של 23,000 רגל מעל לאגם היבש "מורוק" בקליפורניה ושחרר את ה- XS-1. כשהתרחק מהמפציץ, הפעיל ייגר את המנוע הרקטי, נסק לגובה של 43,000 רגל והאיץ עד ל- 1.06 מאך… האיש הראשון שטס במהירות על-קולית.

האווירודינמיקה של המטוס הרקטי, ללא כנף משוכה לאחור, הייתה מבוססת על חתך של כדור מקלע 0.5". המטוס ביצע עוד 78 טיסות וכשצ'אק ייגר על ההגאים הגיע עד למהירות של 1.45 מאך – שיא של אותם ימים.

מקור: http://bit.ly/2ApHSqF

מצורף צילום של המפגש ההיסטורי: ייגר וקארדנס על הבמה באירוע ב"אדוארדס"

Photo credit: Tech. Sgt. Gregory Solman, 163d Attack Wing SRG, USAF

צילום של המטוס הרקטי בעת ניתוקו מהמטוס הנושא.

עיבוד ותרגום: אילן הייט

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס