הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
מאי 8, 2024

SYSTEM WIDE EVENT

די קרוב לזה. ביום שישי, 4.4.2024, אירעה רעידת אדמה, בעוצמה 4.8, באזור החוף המזרחי של ארה"ב. רעידת האדמה השפיעה, בין היתר, על אזור ניו יורק וניו ג'רזי. בעוד הפעילות בשדה התעופה קנדי הופרעה לדקות בודדות, ההפרעה לפעילות בניו ארק, הייתה משמעותית יותר, גרמה איחורים למטוסים מצטרפים, שחלקם נאלצו לסטות לשדות משנה. עלינו לזכור, כי מגדלי הפיקוח, בהם יושבים הפקחים, המנהלים את התעבורה, הם גבוהים מאד, כ-100 מטר. בעת רעידת אדמה הפקחים מפנים את העמדות ולעיתים את המגדל כולו. כמוכן, בעקבות רעידת אדמה יש צורך לבדוק את המסלולים, הרחבות ועוד מתקנים בשדה ולוודא שכולם בטוחים, כדי לאפשר פעילות.

הפעם זו הייתה אמנם רעידה חזקה, אבל לא גרמה נזקים משמעותיים, אבל זה רק מקרה. במקרה אחר, חמור יותר, עלולה להיות השפעה על מספר שדות, למשך פרקי זמן ארוכים בהרבה, כמו שקרה במהלך רעידת האדמה ביפן. איך מתמודדים עם זה? כשאנחנו טסים לקנדי, יש לנו רזרבה סופית ודלק לשדה משנה, לרוב קרוב (אם אין תנאי מזג אוויר שמחייבים לבחור שדה רחוק יותר). במצב כזה, סיכוי טוב (רע?) שגם היעד וגם שדות הרלוונטיים בסביבה יושפעו. אנחנו גם לא נהיה בנים יחידים, כל התנועה וברוך השם יש שם הרבה מאד תנועה, תחפש אספלט (רצוי שלם) לנחות. בהצלחה. עד היום, עוד לא קרה שמטוס לא מצא מסלול לנחות עליו, גם באירועי רעידות אדמה.

  • New York City Flights Resume After Tremor Shakes Buildings (msn.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס