BARO VNAV
אחד הנושאים המטרידים את התעשייה, בשנים האחרונות, הוא טעויות בכיול מד הגובה, בעת ביצוע גישות RNP, שבהן יש הסתמכות על ניווט אנכי ברומטרי. ב-20/10/2023, התקיימה סדנה בנושא בטיחות בניווט אנכי, בגישה סופית, בחסות Eurocontrol. בסדנה השתתפו נציגים מכל חלקי התעשייה, לרבות נציגי רשויות תעופה, יצרניות, שירותי בקרה ופיקוח ואיגודי הטייסים. הועלו מספר רב של מצגות מעניינות. בקישור המצורף ניתן להגיע לסרטוני וידאו של כל המצגות.
בין יתר המציגים, היו נציגי חברת בואינג. אחד השקפים שתפס את עיניי תיאר את תמונת תצוגת VSD, במהלך ביצוע גישת RNP. חלקנו לא ממש משתמשים בתצוגה זו, אולי חבל. מדברי נציג בואינג עולה כי ניתן להבחין בטעות בכיול הגובה, על תצוגת VSD. כאשר הגובה מכויל נכון (משמאל), המסלול "יושב" על פני הקרקע. כאשר הגובה אינו מכויל נכון, המסלול מרחף מעל פני הקרקע או שקוע בתוכה (ראו מימין).

עוד נקודה מעניינת ששמעתי במצגת הינה כי על ה-HUD של מטוסי ה-787 לא ניתן להבחין בטעות.
מצורף קישור לדף הבית של יום העיון. משם אפשר להגיע לכל החומר.