הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
דצמבר 1, 2024

תקר בגלגל בהמראה, 27.11.2024

מטוס מדגם B788, של חברת Jetstar, המריא מסידני לפוקט. במהלך ההמראה נגרם נזק לאחד הצמיגים של כן הנסע הימני. בסרטון המצורף נראה כי הצוות לא קיפל את כני הנסע. הצוות עצר טיפוס בגובה 5,000 רגל, לטפל בתקלה והחליטו לחזור לנחיתה. אחרי התארגנות וריקון דלק, הצוות החזיר את המטוס לנחיתה. במהלך הנחיתה נראו דלתות כני הנסע הראשיים פתוחות והן נסגרו אחרי הנגיעה. נחתו בשלום.

על פי ה-FCTM של מטוסי 777/787, גם במקרה של נזק לאחד הצמיגים, בהמראה, ניתן לקפל את הגלגלים ללא חשש. במידה ולא ניתן, כי ידית הגלגלים לא מתרוממת, יש לבצע את הבד"ח המתאים. במטוסים מתקדמים יש חיווי על לחץ אוויר בצמיגים. לצוות יש מידע יותר מקיף מאשר במטוסים מיושנים יותר (כמו זה שאני טס עליו). בכל מקרה, מטוסינו יכולים לנחות, בצורה בטוחה יחסית, עם פגיעה בצמיג או תקר. כמובן, אם נגרמים, בעקבות זאת, נזקים נוספים, צריך להתמודד איתם, לפי העניין. מכיוון שרצוי להפחית משקל, ניתן להמשיך ליעד, או לנחות בשדה המוצא, או אחר, לפי הצורך. יש ניתוח והתייחסות לנושא ב-FCTM של המטוסים השונים. מובן שלמטוס אוסטרלי לא כל כך הגיוני לטוס לפוקט, עם סיכוי להיתקע ש

  • Incident: Jetstar B788 at Sydney on Nov 27th 2024, tyre damage on departure
  • https://youtu.be/yg5Vitq07UY
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס