תקלת קשר כללית, 20.11.2024
מטוס מדגם B737-MAX-8, של חברת Malta, המריא מטורינו ללמציה טרמה. אחרי המראה הצוות עצר טיפוס בגובה 5,000 רגל וכייל את הטרנספונדר על 7600, פעולה המעידה על איבוד קשר רדיו. אחרי המתנה של 20 דקות, הצוות הצטרף לנחיתה, על המסלול ממנו המריאו.
תקלת קשר כללית, היא אירוע נדיר בכל מטוס, גם במטוסי 737. באל-על התרחשה תקרית דומה, באפריל האחרון, בהצטרפות לציריך. למטוסי 737 יש שלושה מכשירי רדיו נפרדים. אם שלושתם מפסיקים לפעול, מוטב לחפש את הגורם המשותף. במטוסי 737 יש יחידה אלקטרונית בשם REU (Remote Electronics Unit). דרכה עוברת כל תקשורת ה-Audio, לרבות שלושת מכשירי ה-VHF. אם יש תקלה ביחידה זו, לא ניתן יהיה לתקשר על שלושתם, למרות שהם עצמם יכולים להיות תקינים. ניתן לעקוף את התקלה על ידי העברת מפסק ALT-NORM, על פאנל האודיו, למצב ALT. מצב ALT מאפשר לכל טייס, שהעביר את המפסק אצלו, להשתמש ברדיו הצמוד אליו, באמצעות האוזניות ומיקרופון Boom. היצרן אינו מוכן לכתוב לזה צ'קליסט (אז נכתוב בלעדיו). כדי ששני הטייסים יוכלו להיות בהאזנה, אפשר ששניהם יכיילו את אותו התדר, על המכשירים השונים.

אחת הפעולות החשובות, אם לא "ה", הינה כיול 7600 על הטרנספונדר. זה מבהיר לכל הפקחים והבקרים, שיש מטוס עם תקלת קשר והם אמורים לפנות לו את הדרך לנחיתה.