הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
מאי 8, 2024

תקלה בקיפול כן נסע, 7.4.2024

מטוס מדגם B737-MAX8, של חברת Fly Dubai, המריא מדובאי לכיוון דוחא (200 מייל קו אווירי). הצוות עצר טיפוס בגובה 9,000, עקב בעיה בקיפול כני הנסע. הצוות החליט לחזור לנחיתה בדובאי. נחתו בשלום.

לא נמסר מה בדיוק הייתה התקלה. נכתב כי הייתה בעיה בקיפול מלא. מה זה אומר? כל כני הנסע לא התקפלו? אחד? התקפל אבל נותר אדום? לא ברור וכנראה לא נדע, אבל זה לא ממש משנה. במטוסי 737 (להבדיל אולי מדגמי מטוסים אחרים), אם נותר אדום, על אחד או יותר מכני הנסע, במהלך קיפול, אין לכך פתרון טכני, למעט אם הבעיה נובעת מכך שהפתח של ידיות ההורדה בחירום לא סגור כראוי (במצב כזה כל הגלגלים לא יעלו ויישארו 3 נוריות אדומות, יחד עם 3 ירוקות, כי הגלגלים יישארו נעולים מטה). אם כך דבר, אזי צריך לפתוח ולסגור את הפתח של ידיות ההורדה בחירום ולוודא שהוא סגור לגמרי. לאחר מכן לבצע הורדה של הידית והרמתה. בכל מצב אחר אין אפשרות לבצע הורדה והרמה של ידית הגלגלים בניסיון לקפל את הגלגלים (כלומר תמיד טכנית אפשר, אבל ה-NNC לא אומר לעשות את זה וזה ממש לא מומלץ לעשות פעולות בניגוד לבד"ח). אגב, במטוסי MAX אין מצב OFF בידית הגלגלים. במידה ולא זו הסיבה, אין שום פעולה טכנית לבצע. הבד"ח רק מצביע על תצרוכת הדלק המוגברת וההשפעה על ביצועי הטיפוס והשיוט.

כלומר-אם נותרת נורית אדומה אחת, אין בעצם שום טעם להמשיך טיפוס, כי אי אפשר לפתור את זה. למעט אם היעד באמת קרוב מאד, אין ספק לגבי היכולת להגיע אליו והוא גם במקרה שדה הבית של החברה. הגיוני שלוקח לצוות זמן מה לעשות תהליך קבלת החלטות ולהחליט על דרך הפעולה. 

  • Incident: Flydubai B38M at Dubai on Apr 7th 2024, could not fully retract gear (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס