הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 17, 2024

שפשוף זנב בשדה גבוה, 22.12.2023

מטוס מדגם A321, של חברת Volaris, ביצע גישה למסלול 11, בשדה התעופה Guadalajara שבמקסיקו. הצוות הלך סביב בגובה נמוך ובתוך כך זנב המטוס פגע במסלול. הצוות המשיך בתהליך, טיפס לגובה 12,000 רגל, נכנס לגישה נוספת ונחת בשלום. למטוס נגרם נזק משמעותי.

שדה התעופה של Guadalajara נמצא בגובה כ-5,000 רגל מעל פני הים. ה-MSA  באזור השדה הוא 11,700 בגזרה הדרום מערבית, 9,900 בשאר הגזרות.

שפשוף או דפיקת זנב (STRIKE) עלולה לקרות בהמראה, לקרות בנחיתה וגם בהליכה סביב מגובה נמוך. אם בנחיתה התהליך נגמר בעמדת החנייה, הרי שגם בהמראה וגם בהליכה סביב, המטוס מטפס. מערכות הדיחוס של המטוס אמנם יודעות לשחרר את הדיחוס בהתאם לגובה השדה, אבל מיד בונות אותו, כפי שנדרש לגובה בו המטוס נמצא. הכלל המגביל את הדיחוס של המטוס, במקרים של TAIL STRIKE תקף להמראה ולהליכה סביב. כל מצב בו המטוס מטפס, הוא מסוכן. הליכה סביב ממסלול 11, בשדה זה, זה מתבצעת בפניה שמאלית. התהליך הסטנדרטי הוא לכיוון ה-VOR שנמצא במרכז השדה והטיפוס הוא לגובה המזערי לריתוק שהוא 9,000 רגל. תהליך אחר הוא לפנות לכיוון צפון מערב ולהמשיך לפי הוראות הבקר. בכל מקרה, על הצוות לאזן בין הצורך שלו לבצע את התהליך או את ההוראות לבין פני הקרקע, לבין הצורך לא להעמיס על מבנה המטוס.

  • Accident: Volaris A321 at Guadalajara on Dec 22nd 2023, tail strike on go around (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס