הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
דצמבר 1, 2024

שפשוף זנב בהמראה, 21.11.2024

מטוס מדגם A333, של חברת SAS, המריא, על מסלול 01L בשטוקהולם, לכיוון ניו יורק. בהמראה שפשף את הזנב. ככל הנראה הצוות לא הבחין בכך (או לא הפנים) והמטוס המשיך טיפוס לגובה 36,000 רגל, בכיוון צפון מערב. לאחר מכן, ככל הנראה המידע על הפגיעה הגיע לצוות וזה החליט לסטות לקופנהגן. המטוס שמר גובה 36,000 רגל, עד ההנמכה ליעד. נכון לכתיבת שורות אלה, 6 ימים לאחר התקרית, המטוס עדיין על הקרקע.

איך הצוות לא הבחין בפגיעה, זה בוודאי יתוחקר. לעיתים קרובות המידע מגיע מצוות המטבח האחורי. כידוע, כאשר יש חשש לשפשוף זנב, יש להימנע מלבנות הפרש לחצים (לא לדחס את המטוס) מחשש לנזק מבני.

מדוע נגרם השפשוף? גם זה בוודאי יתוחקר, רק זאת אומר: מזג האוויר היה חורפי, ירד שלג ונשבה רוח צולבת חזקה 19 קשר עם משבים עד 29 קשר. כאשר נושבת רוח צולבת חזקה, לעיתים קרובות הצוות נוטה להשתמש בסטיק לתוך הרוח, הרבה יותר ממה שצריך וצריך מעט מאד. אינני מכיר את דגם המטוס, אולם במטוסי בואינג, המופעלים באל-על, מעל זווית מסוימת של הסטיק (במטוסי 737 בערך יחידות), מחבלי הזרימה מתחילים לצאת. הדבר עלול לגרום לעלייה בגרר בשלב הרוטציה  והניתוק ולפגיעה בעילוי, מה שדורש מצב אף מעט יותר גבוה לנתק. מתוך ה-FCTM של מטוסי 737:

Note: Excessive control wheel displacement during rotation and liftoff increases spoiler deployment. As spoiler deployment increases, drag increases and lift is reduced which results in reduced tail clearance, a longer takeoff roll, and slower airplane acceleration.

  • Accident: SAS A333 at Stockholm on Nov 21st 2024, tail strike on departure
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס