שימוש במדיה חברתית על ידי טייסים
מדיה חברתית הינה חלק בלתי נפרד מחיינו המודרניים. זו עובדה. חלק ניכר מאיתנו, הטייסים, "נמצאים" בה, אם כצופים במידע אם ככאלה שמעלים תוכן, לעיתים גם חוויות ממקום העבודה.
לשימוש במדיה חברתית יש מספר פנים, ביניהם:
שימוש בציוד. היו תקריות חמורות, בהן שימוש בציוד צילום או ציוד אלקטרוני מיטלטל אחר, בתא הטייסים גרם לתקרית בטיחותית.
הסחות דעת. כניסה לרשתות חברתיות במהלך טיסה, צילום, העלאת חומר או צפיה בו, עלולים להוות הסחת דעת משמעותית מביצוע המשימה.
שימוש לא נאות במידע אישי. בעוד חומר הנמצא במקלטי המטוס זוכה להגנה וחיסיון, אין הגנה כלשהי על חומר אישי המועלה לרשת. כל עוד מדובר בעניינים אישיים, אין בעיה, אבל אף פעם אין לדעת מתי מישהו יעשה שימוש לרעה במידע.
מצלמות בתא הטייסים. רשויות חקירה שונות המליצו על התקנת מצלמות בתא הטייסים. עמדת איגוד הטייסים, שהתקבלה על ידי ICAO, הייתה שמדובר בפגיעה פוטנציאלית בפרטיות, שעלולה להיות קשה במיוחד, לאחר תאונה (לטייסים ולבני משפחותיהם), מול התרומה השולית לחקירה. נמצא פתרון, בדמות AIR’s (Airborne Image Recorders). אלו אביזרים המקליטים את כל המידע המוצג לטייסים ואת מצב המפסקים והתצוגות, אבל לא מצלמים פיזית את הטייסים. הכנסת מצלמות לתא, באופן וולונטרי, עלולה לפגוע בהישג זה.
פגיעה בביטחון. יש סיכון שיעשה שימוש לא נאות בחומר, על ידי גורמים עוינים.
איגוד הטייסים הבינלאומי IFALPA הוציא נייר עמדה מעודכן בנושא. מצורף קישור.
סוף מעשה במחשבה תחילה. כרגיל, נהלי החברה קובעים.