הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
יולי 4, 2024

קרבה אווירית בין מטוס נוחת ומטוס ממריא, 8.6.2024

מטוס מדגם A320, של חברת IndiGo, קיבל אישור נחיתה, על מסלול 27 במומבאי. באותו זמן היה מטוס, מאותו דגם, של חברת Air India בריצת המראה. כאשר גלגלי המטוס הנוחת נגעו במסלול, המטוס הממריא היה ברוטציה. המרחק המינימלי ביניהם היה 1,671 רגל (509 מטר). זה מעט מאד. רק לחשוב מה היה קורה אם המטוס הממריא היה נאלץ להפסיק המראה ב-V1, או שהמטוס הנוחת היה מחליט, ברגע האחרון, שזה לא בשבילו והולך סביב מעל הראש של הממריא. רשות החקירה של הודו פתחה בחקירה. בינתיים רשות התעופה השעתה את הפקח, שהיה במשמרת.

יתכן מאד שהאחריות על האירוע שינה על הפקח (בדומה לאירוע באוסטין), אבל מה תפקידנו, הטייסים? האם אנחנו סטטיסטים בהצגה? יש מצבים שצריך כישורים מיוחדים כדי לצאת מהם, אבל מעט מאד ערנות נדרשת כדי לא להיכנס אליהם מלכתחילה. צוות המקבל אישור להתיישר ולהמריא, כאשר יש מטוס בפיינל קצר, צריך לעשות לעצמו חשבון מהיר אם זה "נכנס". אם יש ספק, לעצור. אין כוח בעולם שיאלץ צוות להתיישר, כשהוא סבור שיש סיכון בכך. לצוות בגישה, הרואה מטוס מתיישר לפניו, קצת יותר קשה להעריך את המצב והוא לא יכול "למשוך הנד ברקס", מה שיכול צוות על הקרקע. ההחלטה כאן היא יותר קשה, כי הליכה סביב מעל מטוס ממריא היא בעייתית גם כן. בכל מקרה, התרעה בפני הפקח עשויה לגרום לו לשלוח את המטוס סביב ולעכב המראה. מודעות מצבית.

  • IndiGo, Air India experience loss of separation in Mumbai | Flightradar24 Blog
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס