הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 17, 2024

קונפליקט בשיא הליול, 23.6.2018

אירוע שהתרחש לפני חמש וחצי שנים, נחקר באופן רשמי כתקרית חמורה ובסופו של דבר יצא דוח סופי עובדתי בלבד, בלי מסקנות או המלצות. אפ אין מסקנות או המלצות מערכתיות, הרי שקיים סיכון, יש לומר סביר, שאירוע כזה יתרחש שוב. כדאי לפתוח עיניים, לא שזה יעזור במשהו אם מישהו "ישלים" עלינו מלמטה.

מטוס מדגם B773 של חברת Swiss, הצטרף ממערב לנחיתה בציריך. בעת שהמטוס חצה גובה 5,900 בהנמכה, הצוות קיבל TA וכמה שניות לאחר מכן RA ממטוס קל שחלף מתחת. מדובר היה במטוס שביצע אווירובטיקה, באזור טיסה הממוקם מערבית לשדה. כאשר המטוס היה בשיא ה"ליול" בגובה 4,900, עם שיעור הטיפוס שלו עד שם, הוא יצר התראת RA למטוס הנוסעים. זה ביצע את ההוראות, טיפס עד גובה 6,200 ולאחר שההתראה פסקה, המשיך בגישה. הרשות החוקרת SUST ציינה, בדוח העובדתי שלה, כי ביצוע אווירובטיקה אנכית, באזור טיסה של מטוסים קלים, בהפרדה של 500 רגל בלבד מאזור המיועד לתנועת מטוסי נוסעים, היא הבנה לקויה של המצב… בהתחשב בשיעור הטיפוס של מטוס אווירובטי, ספק אם זמן ההתראה של TCAS RA מספיק, כדי להימנע מתאונה… יחד עם זאת, לא היו להם לא מסקנות ולא המלצות בדוח (את זה לקח להם 5 וחצי שנים לנסח). אגב, מעניין איזו התראה ואילו הוראות קיבל המטוס הקל.. המסקנה המערכתית שלי-אני אמנע מלעשות אווירובטיקה ליד ציריך, בעיקר עם 737. 

  • Incident: Swiss B773 near Zurich on Jun 23rd 2018, dangerous loss of separation (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס