הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
דצמבר 3, 2023

פרנק בורמן

ב-7.11.2023, הלך לעולמו פרנק בורמן. בן 95 היה במותו. בורמן היה בעברו טייס בחיל האוויר של ארה"ב. בהיותו מדריך טיסה נבחר להשתתף בתוכנית להכשרת אסטרונאוטים של נאס"א. הוא התקדם בתוכנית ושימש מפקד משימת ג'מיני 7, לה היה שותף ג'יימס לוול. במסגרתה שהה שבועיים בחלל, אז זה נחשב שיא השהייה. לאחר מכן השתתף בטיסת החללית אפולו 8, הראשונה שעזבה את אזור הכבידה של כדור הארץ והקיפה את הירח. הוא סיים את שירותו בחיל האוויר של ארה"ב בדרגת קולונל.

אחרי שירותו בחיל האוויר השתלב בפעילותה של חברת התעופה Eastern Airlines והתקדם בה, עד לתפקיד המנכ"ל. אחד הצעדים האמיצים, שביצע כמנכ"ל, היה היוזמה המשותפת, עם חברת Boeing, לייצור מטוס נוסעים חדש. המטוס המדובר היה B757. בורמן סיכם עם מנכ"ל חברת בואינג, דאז, טקס בוליון, שחברתו תהיה (יחד עם British Airways) החברה המשיקה של דגם המטוס החדש. מדובר בהימור גדול מצידו של יצרן המטוס, אבל לא פחות מכך של החברה המשיקה, המשקיעה כסף גדול, מראש, על מטוס שטרם תוכנן. היוזמה לייצרו סוכמה ביניהם בחודש אוגוסט 1978. המטוס ביצע את הטיסה המסחרית הראשונה, בחברת Eastern Airlines בינואר 1983. יוצרו בסך הכול 1,050 מטוסים והייצור הופסק ב-2004. מאות מטוסי 757 נמצאים בשירות עד עצם היום הזה.

מצורף קישור לסדרת מאמרים, משנת 1983, העוסקים בתהליכים שהביאו לייצור ושיווק המטוס.

  • The Seattle Times: Making It Fly
  • מת האסטרונאוט שפיקד על משימת אפולו 8 (msn.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס