הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ספטמבר 22, 2024

עצירה להתפנות, 10.9.2024

מניח שכל אחד מאיתנו, בשלב מסוים בקריירה, נתקל בתקלת חוסר יניקה בתאי שירותים, שהטכנאים (גם ה-MEL) מבטיחים לו שתסתדר, עם העלייה בגובה והגדלת הפרש הלחצים. זה מה שנאמר לצוות מטוס B789 של חברת Tui שיצא לטיסה מגטוויק למקסיקו סיטי. לא נמסר כמה נוסעים היו במטוס. הצרה הייתה שהמערכת לא התסדרה ובכך נוצר מצב שחלק מתאי השירותים לא היו זמינים. הצוות הנחה את הנוסעים להשתמש בשאר תאי השירותים. לכל קבוצת תאי שירותים יש מיכל אגירה נפרד ומכל ה-Waste המנקז את התאים התקינים החל להתמלא. כאשר המטוס היה באזור הקריביים, הצוות החליט לנחות בברמודה, כדי לבצע Servicing לתאי השירותים ולרוקן את המיכל. המטוס נחת בשלום ואחרי 70 דקות המשיך בדרכו. 

צוות מקבל החלטות על פי המידע שיש בידו. אני מניח שהצוות יצא לטיסה, על בסיס סעיף MEL שמספרו 38-30-01-01 Vacuum Blowers. את המשאבה התקולה צריך להפסיק (M) בעזרת "משיכת" הלחיץ המתאים, המתבצעת אלקטרונית מתוך תא הטייסים (על ידי טכנאי). הצוות מונחה (O) שלא לאפשר שימוש בכיורים ובתאי השירותים, המשויכים למערכת המנוטרלת, מתחת לגובה 16,000 רגל. מעל גובה זה הפרש הלחצים אמור לייצר את אפקט השאיבה הנדרש. מה קורה אם זה לא עובד? לזה אין התייחסות ב-MEL. אין גם NNC. צריך להפעיל שיקול דעת. יש להניח שהתקלה התגלתה, בחציית גובה 16,000 רגל, עוד בשמי אנגליה. האם לחצות ככה אטלנטי זה רעיון טוב? הצוות סבר שכן, אבל נאלץ לנחות בדרך. לא נעים, לא נורא, העיקר שלצוות תהיה כל העת תוכנית מגירה, Contingency Plan, למקרה שמשהו משתבש. אגב,

  • Incident: TUI B789 near Bermuda on Sep 10th 2024, toilet break (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס