הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוגוסט 11, 2024

סחרור שטוח, 9.8.2024

מטוס מדגם ATR72, של חברת Voepass, היה בדרכו מ-Cascavel לסאו פאולו (ברזיל). המטוס שייט בגובה 17,000 רגל. באזור בו היה אמור להתחיל הנמכה לנחיתה, המטוס נכנס לסחרור, צלל לכיוון הקרקע והתרסק. הצוות לא שידר דבר. המטוס נמחה וכל 61 יושביו נהרגו. למרבה המזל, למרות שהמטוס התרסק באזור מיושב, איש לא נפגע על הקרקע. 

בסרטונים שצולמו מהקרקע (לחלקם ניתן להגיע מהקישורים המצורפים) נראה המטוס באיבוד שליטה, שנראה כמו סחרור שטוח. גוף המטוס נראה שלם. 

רשות החקירה של ברזיל פתחה בחקירה. המקלטים אותרו והועברו לפענוח. מניח שאחד הנושאים שיבדקו זה איך נכנס מטוס נוסעים, הנחשב למטוס בעל יציבות, לסחרור. 

התאונה הנדירה הזו, מאירה שוב את הצורך לאמן את הטייסים ב-UPRT. באימון מסוג זה יש שני מרכיבים. המרכיב הראשון הוא מניעה (Prevention). המרכיב השני הוא היחלצות (Recovery). באימון UPRT לא מגיעים לעולם לסחרור, אבל הכללים התקפים לגבי היחלצות חלים גם בו. שחרור זווית התקפה הוא המפתח. נמשיך לעקוב.

  • Crash: Voepass AT72 at Sao Paulo on Aug 9th 2024, spun out of control and lost height (avherald.com)
  • Loss of control Accident ATR 72-212A (ATR 72-500) PS-VPB, Friday 9 August 2024 (flightsafety.org)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס