סחרור שטוח, 9.8.2024
מטוס מדגם ATR72, של חברת Voepass, היה בדרכו מ-Cascavel לסאו פאולו (ברזיל). המטוס שייט בגובה 17,000 רגל. באזור בו היה אמור להתחיל הנמכה לנחיתה, המטוס נכנס לסחרור, צלל לכיוון הקרקע והתרסק. הצוות לא שידר דבר. המטוס נמחה וכל 61 יושביו נהרגו. למרבה המזל, למרות שהמטוס התרסק באזור מיושב, איש לא נפגע על הקרקע.
בסרטונים שצולמו מהקרקע (לחלקם ניתן להגיע מהקישורים המצורפים) נראה המטוס באיבוד שליטה, שנראה כמו סחרור שטוח. גוף המטוס נראה שלם.
רשות החקירה של ברזיל פתחה בחקירה. המקלטים אותרו והועברו לפענוח. מניח שאחד הנושאים שיבדקו זה איך נכנס מטוס נוסעים, הנחשב למטוס בעל יציבות, לסחרור.
התאונה הנדירה הזו, מאירה שוב את הצורך לאמן את הטייסים ב-UPRT. באימון מסוג זה יש שני מרכיבים. המרכיב הראשון הוא מניעה (Prevention). המרכיב השני הוא היחלצות (Recovery). באימון UPRT לא מגיעים לעולם לסחרור, אבל הכללים התקפים לגבי היחלצות חלים גם בו. שחרור זווית התקפה הוא המפתח. נמשיך לעקוב.