הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
מאי 23, 2024

נרמול החיפוף, 10.11.2022

תקרית, או שמא תאונה, שבה רצועה לקשירת מדחף, של מטוס טורבו-פרופ, פגעה בגוף המטוס, חדרה דרכו ופצעה נוסע. אף כי רובנו לא מפעילים מטוסי טורבו-פרופ, יש בדוח החקירה נקודות העלולות להיות רלוונטיות לכולנו.

מטוס מדגם Saab 340B, יצא לטיסה מקנברה (אוסטרליה). במהלך העזיבה, השתחררה רצועה לקשירת מדחף, פגעה בדופן המטוס וחדרה דרכו. הצוות קיבל קריאה מהקבינה, עצר טיפוס והחזיר את המטוס לנחיתה מידית. ועדת החקירה האוסטרלית פרסמה לאחרונה את דוח החקירה. מהדוח עולה כי הקצין הראשון, שעשה בדיקה חיצונית, לא שחרר את הרצועה מהמדחף. הקברניט לא הבחין בכך וגם לא במצבו הלא נורמלי של המדחף לפני ההתנעה. מתאם השילוח (כנראה שם אחר לפקח הרחבה) לא שם לב לרצועה ולתנועה הלא רגילה, של המדחף, במהלך ההתנעה.

החוקרים סקרו הקלטות וידאו של מצלמות רחבה, בהם נראו שיגורי מטוסים, מאותו דגם ואותה החברה, לרבות טיסת התאונה. הם מצאו שבשליש מהמקרים, הצוותים לא הקפידו לקשור את הרצועה למעקה המדרגות, כנדרש. קשירה כזו אינה מאפשרת לסגור דלת, בלי לשחרר את הרצועה ובכך זה מיועד למנוע יציאה לטיסה ללא שחרור הרצועה. כמוכן, למרבית הרצועות לא היה סרט בטיחות זוהר, כנדרש, מה שבמקרים מסוימים היה עלול להפוך את הרצועות לבולטות פחות. חברת שירותי הקרקע לא וידאה כי החומר הכלול בהוראות הבדיקה החיצונית, של המטוסים לפני טיסה, היה כלול בתוכנית האימון של מתאמי הרחבה.

כאמור-רובנו לא טסים כבר עם מדחפים, אבל לכולנו יש נהלים. נהלים לרוב נכתבים (בדם) עם רעיון או סיבה מאחוריהם ועל בסיס ניסיון מצטבר. למרות אי הקפדה על ביצוע הליך או נוהל מסוים, טיסה יכולה לצאת לדרכה ללא אירועים, אבל בקונסטלציה מסוימת, עלולה להתרחש תאונה. נרמול של אי ביצוע תהליכים, הוא מדבק ומסוכן. אחד לא עשה, השני לא בדק, השלישי לא שם לב, או שלא לימדו אותו לשים לב והנה יש לנו תאונה. המקרה דנן רק במזל נגמר בפציעה.

  • AO-2022-055: Aircraft preparation and foreign object damage event involving Saab 340B VH-VEQ at Canberra Airport, Australian Capital Territory, on 10 November 2022 (atsb.gov.au)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס