הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
דצמבר 1, 2024

נפל על האף, 19.11.2024

מטוס מדגם B763 מטען, של חברת Cargojet (בשירות Amazon), ביצע טיסה מהמילטון לוונקובר. בהצטרפות, הצוות הכריז PAN PAN ודיווח על תקלת מדפים, שבעטיה ינחתו במהירות גבוהה מהרגיל. המטוס נחת, על מסלול 08L, כאשר מהירות החצייה הקרקעית הייתה 173 קשר ולא הצליח לעצור על המסלול. המטוס נעצר, על הקרקע הרכה, 572 מטר אחרי סוף המסלול. כן הנסע הקדמי קרס. לא היו נפגעים, אבל למטוס נגרם נזק משמעותי (הרבה יותר ממה שנראה מהתצלום שלמטה). למרבה המזל, יש שטח פתוח די נרחב אחרי המסלול, כך שהם לא פגעו במשהו ולא הגיעו לגדר.

בעת הנחיתה נשבה רוח אף. הטמפרטורה הייתה 2 מעלות עם גשם ושלג קל (שירד גם שעות קודם לכן). לא נמסר מה היה מצב המסלול, אבל אפשר להעריך.

אני לא מכיר את כל הפרטים, לא יודע מה בדיוק הייתה התקלה והאם היא השפיעה גם על מערכות אחרות, כגון בלמים. רק הערה קטנה, גם מבלי שהייתי בשדה הזה מעולם: בשדה התעופה יש שלושה מסלולים. אחד מהם 13/31 לא רלוונטי כי הוא קצר מאד. שני מסלולים מקבילים 08/26. המסלול הדרומי אורכו 3,715 מטר. הצפוני 3,030. שני המסלולים היו פתוחים, בשעת הנחיתה. למטוס חסרו 572 מטר. אילו היו בוחרים לנחות על הדרומי, ככל הנראה לא היו מגיעים לחדשות. 

  • Runway excursion Accident Boeing 767-338ER (BDSF) (WL) C-GAZI, Tuesday 19 November 2024
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס