הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 16, 2024

נפילת מסכות חמצן, 9.1.2024

מטוס מדגם B738, של חברת Copa, היה בדרכו מפנמה סיטי למקסיקו סיטי. במהלך הטיפוס, בחציית גובה 25,000 רגל, הצוות הפסיק טיפוס, לאחר שקיבלו הודעה מהקבינה על פתיחת PSU ונפילה של מסיכות חמצן, מעל שורה אחת של מושבים, באמצע הקבינה. הצוות החליט לשוב לנחיתה בפנמה. לאחר שהות על הקרקע המטוס יצא לדרכו, כאשר ה-PSU סגור באמצעות נייר דבק. לא נמסר האם בטיסה זו המושבים שמתחת ליחידה זו היו מאוישים. סיכוי סביר שלא, מכיוון שהמטוס שייט בגובה 36,000 רגל.


מה אומרת הספרות שלנו, בנוגע לתקלה כזו (CFSM)?

מה יכול הקברניט לעשות? החובה לספק לכל הנוסעים והצוות חמצן מפורטת ב- OM A 8.8.2. כל מה שהקברניט עושה, צריך לעמוד בהגדרות התקנות. במקרה דנן הקברניט החליט להסתובב, להנמיך ולחזור לנחיתה. לגבי השיגור לטיסה לאחר מכן, עם דלתות מודבקות: יש על כך MEL. אפשר לשגר כך בתנאי שהגנרטורים עצמם פועלים כשורה (כך שיהיה חמצן במסכות). שהטיסה נותרת מתחת גובה 25,000 והנוסעים, בשורה הרלוונטית, מתודרכים על אופן השימוש. ככל הנראה לא היו נוסעים בשורה, שכן הטיסה שייטה בגובה 36,000 רגל. תכלס- אם יש צורך אפשר לחתוך או לקרוע את נייר הדבק ולהשתמש במסכות. כידוע וכך זה מופיע בסרטון הדגמת הבטיחות, יש מצבים בהם ה-PSU לא נפתח אוטומטית, אז אפשר לשחרר אותו ידנית בעזרת חפץ דק, כמו עט, או סיכת ראש. זה נכון לביצוע, לא לשיגור.

  • Incident: Copa B738 at Panama City on Jan 9th 2024, single passenger service unit deployed (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס