נפילת מסכות חמצן, 9.1.2024
מטוס מדגם B738, של חברת Copa, היה בדרכו מפנמה סיטי למקסיקו סיטי. במהלך הטיפוס, בחציית גובה 25,000 רגל, הצוות הפסיק טיפוס, לאחר שקיבלו הודעה מהקבינה על פתיחת PSU ונפילה של מסיכות חמצן, מעל שורה אחת של מושבים, באמצע הקבינה. הצוות החליט לשוב לנחיתה בפנמה. לאחר שהות על הקרקע המטוס יצא לדרכו, כאשר ה-PSU סגור באמצעות נייר דבק. לא נמסר האם בטיסה זו המושבים שמתחת ליחידה זו היו מאוישים. סיכוי סביר שלא, מכיוון שהמטוס שייט בגובה 36,000 רגל.
מה אומרת הספרות שלנו, בנוגע לתקלה כזו (CFSM)?

מה יכול הקברניט לעשות? החובה לספק לכל הנוסעים והצוות חמצן מפורטת ב- OM A 8.8.2. כל מה שהקברניט עושה, צריך לעמוד בהגדרות התקנות. במקרה דנן הקברניט החליט להסתובב, להנמיך ולחזור לנחיתה. לגבי השיגור לטיסה לאחר מכן, עם דלתות מודבקות: יש על כך MEL. אפשר לשגר כך בתנאי שהגנרטורים עצמם פועלים כשורה (כך שיהיה חמצן במסכות). שהטיסה נותרת מתחת גובה 25,000 והנוסעים, בשורה הרלוונטית, מתודרכים על אופן השימוש. ככל הנראה לא היו נוסעים בשורה, שכן הטיסה שייטה בגובה 36,000 רגל. תכלס- אם יש צורך אפשר לחתוך או לקרוע את נייר הדבק ולהשתמש במסכות. כידוע וכך זה מופיע בסרטון הדגמת הבטיחות, יש מצבים בהם ה-PSU לא נפתח אוטומטית, אז אפשר לשחרר אותו ידנית בעזרת חפץ דק, כמו עט, או סיכת ראש. זה נכון לביצוע, לא לשיגור.
