הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
דצמבר 24, 2023

נעמד על הזנב, 21.11.2023

מטוס מדגם B738 מטען, של חברת התעופה האלג'ירית, התחיל בריצת המראה, בשדה התעופה של אלג'יר. במהירות 110 קשר, אף המטוס התרום והזנב השתפשף במסלול. הצוות הפסיק המראה וחזר לעמדת החניה. מפרטים ראשוניים עולה כי, ככל הנראה, משטחי מטען שהיו אמורים להיות מוטענים בקדמת תא המטען, הוטענו מאחור. ככל הנראה שהמטוס היה מחוץ למעטפת משקל ואיזון, כבר אחרי ההעמסה. למזלם של אנשי הצוות האירוע "נגמר" בתאונה על הקרקע, כי באוויר זה היה עלול להסתיים אחרת.

בימים אלה אנחנו מתפעלים מטוס מטען דומה, אצלנו באל-על. מטוסים בכלל ומטוסי מטען בפרט, רגישים מאד למשקל ואיזון. בתפעול מטוסי מטען יש "שרשרת מזון". יש מי שאחראי להביא את המטען, לארוז, להעמיס על משטח או קונטיינר,  לקשור אותו כראוי ולשקול אותו במדויק. לאחר מכן יש מי שאחראים לתכנן את ההעמסה בתוך המעטפת החוקית, להעמיס את המטוס על פי תוכנית ההעמסה ולנעול אותו למקומו. לאחר מכן להנפיק טופס משקל ואיזון המשקף את העמסה בפועל. בתוך שרשרת הפעולות הזו יש מערכת של בקרות, שאמורות למנוע טעויות או לעלות עליהן, אם הן מתרחשות. לנו, כאנשי צוות אוויר, יש יכולת מוגבלת לבדוק האם המשקלים נכונים, האם התוכנית נכונה, האם המטוס הועמס על פיה והאם טופס משקל ואיזון באמת משקף את מה שיש על המטוס. אין לנו נגישות לתאי המטען התחתונים. את הסיפון הראשי אנחנו יכולים לראות, אבל כאשר הוא מועמס, אין לנו אפשרות לעבור בו. אנחנו לא אמורים לבדוק אילו משטחים הועמסו והיכן. יכולתנו לוודא נעילה של המשטחים מוגבלת. רק במקרים קיצוניים, בהם המטוס לא מלא ומשטחים מועמסים שלא במקומם הנכון, יש לנו אולי אפשרות לראות את זה. כאשר המטוס מועמס חלקית הוא גם רגיש יותר להעמסה של משטחים במקומות לא נכונים. קיצורו של עניין, אין לנו אפשרות אמיתית וכוללת לבקר את התהליך ותוצאתו, אבל ערנות מעולם לא הזיקה לאיש. לפתוח עיניים, זה מציל חיים. שלנו.

  • Accident: Algerie B738 at Algiers on Nov 21st 2023, rejected takeoff due to tail strike (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס