הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
מאי 23, 2024

נחיתה "על האף", 8.5.2024

מטוס מדגם B763 מטען, של חברת Fedex, הצטרף לנחיתה באיסטנבול. הצוות הלך סביב עקב היעדר אינדיקציה שכן הנסע הקדמי מטה. לאחר 25 דקות, בהם ביצעו NNC, עשו מעבר נמוך מול המגדל, בו אכן נראה היה שכן הנסע לא נעול מטה. הצטרפו ונחתו עם כן נסע קדמי מקופל. לא היו נפגעים, אם כי מובן שלמטוס נגרם נזק.

קורה. לעיתים נועל של דלת כן נסע מסרב להיפתח ברגיל ובחירום. מתברר שנחיתה "על האף" אף כי גורמת נזק לגוף המטוס, בסיכוי גבוה מאד תסתיים ללא נפגעים. כפי שהוכח גם בתאונה שבה נחת מטוס של LOT עם כני נסע מקופלים, גם נחיתת גחון יכולה להסתיים ללא נפגעים, כמובן אם הצוות מתכונן אליה כראוי.

מציף שוב את הנושא של בדיקת ראיה, במעבר נמוך מול המגדל. כפי שהובהר כבר בעבר, אף כי הדבר אפשרי, מדיניות אגף טייס ראשי וסטנדרטים של אל-על אינה מעודדת ולא תומכת בתרגיל כזה. אנחנו לא מתאמנים בזה והתרומה של מהלך כזה מוגבלת, אם בכלל, לעיתים מזיקה. כאשר מתבצע מטס יום העצמאות, בכללו טיסה בגובה 1,000 רגל, מתבצע על כך ניהול סיכונים מפורט ותדריך לצוות נבחר. נגיד שאין חיווי של כן נסע נעול מטה, האם הודעה של המגדל שכן הנסע "נראה בסדר" תשנה את ההתנהלות שלנו (אולי כן.. ראו בהמשך הידיעון)? האם יש NNC בו יש התייחסות לדיווח מבחוץ על מצב כן נסע? כל ההתנהלות שלנו מתבססת על החיווי שיש לנו בתא.

בקישור הראשון יש גם סרטון שמתעד את הנחיתה. כפי שתראו, הקצפת המסלול Foaming נעשתה אחרי שהמטוס נעצר ולא לפני. בעבר היה מקובל להקציף את המסלול לפני נחיתות חירום, היום לא.

  • Gear-up landing Incident Boeing 767-3S2F N110FE, (aviation-safety.net)
  • Accident: Fedex B763 at Istanbul on May 8th 2024, nose gear up landing (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס