הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוגוסט 11, 2024

נבצרות של קברניט, 21.2.2019

מטוס מדגם A350, של חברת Cathay Pacific, היה בדרכו מפרת' להונג קונג, בצוות יחיד. הקברניט, בן 59, ותיק ומנוסה. הק"ר היה בן 46, גם הוא מנוסה מאד. כאשר המטוס היה בשיוט, כשעה וחצי לפני נחיתה, הקברניט חש ברע, סבל מקשיי נשימה וראיה. הוא עצמו הכריז על Incapacitation. הוא נעל את החגורות של המושב והזיז אותו לאחור. הק"ר לקח פיקוד. רופא שהיה במטוס נכנס לתא לסייע לקברניט, בין השאר בעזרת תרופות. במקביל, הק"ר נועץ ברופא החברה באמצעות הטלפון הלוויני. הקברניט קיבל חמצן והתאושש מעט. הוא לא חזר לתפקוד מלא, אולם יכול היה לשוחח עם הק"ר. בהתייעצות ביניהם הוחלט לא לסטות למנילה, שדה שהיה מעט יותר קרוב, כי התקרבו כבר לנקודה בה להמשיך ליעד ולסטות כמעט ולא היה הבדל בזמנים וההעדפה הייתה להמשיך לשדה היעד המוכר. עם המעבר לקשר עם הונג קונג, הק"ר הכריז PAN PAN וביקש להנמיך, במטרה להוריד את גובה הקבינה ולשפר את הנשימה של הקברניט. איש צוות קבינה הצטרף לתא וסייע בידו של הק"ר בתהליכים של ההצטרפות. נחתו בשלום. 

בפרק המידע העובדתי בדוח, מופיע פרט מעניין. מתברר שכבר במהלך הסיבוב החיצוני, על הקרקע בפרת', הקברניט חש קוצר נשימה, אבל התאושש אחרי זמן קצר. במהלך השיוט שוב חש קוצר נשימה וחבש מסיכת חמצן למספר שניות, מה ששיפר את הרגשתו. 

ועדת החקירה סקרה את נהלי החירום והנהלים הרגילים של החברה ולא מצאה נושאים הדורשים תיקון. הק"ר פעל על פי הבד"ח (גם לנו יש בד"ח למצב כזה ב-OPS INFO) וניהל את המצב ללא קושי משמעותי, תוך שיתוף פעולה עם מטה החברה והצוות.

אני מעוניין להאיר נקודה אחת, שהועדה לא ציינה במסקנות שלה (בחלק הממצאים), למרות שהמידע צוין במידע העובדתי. הקברניט חש ברע כבר לפני הטיסה, במהלך הסיבוב החיצוני. בדיעבד אולי זה היה סימן מקדים למה שהתרחש בטיסה. האם הוא היה Fit to Fly? האם אנחנו מספיק בוגרים כדי לאבחן מתי אנחנו כשירים ומתי לא? זו נקודה שמן הראוי לנתח או לפחות להאיר. 

הנמכה לצורך הורדת גובה קבינה, היא רעיון מעניין, אבל לא ממש יכול להיטיב את מצבו של אדם החובש מסיכת חמצן…

  • https://skybrary.aero/sites/default/files/bookshelf/34641.pdf
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס