מים מלא Waste ריק, 27.6.2024
מטוס מדגם B773, של חברת KLM, היה בדרכו מאמסטרדם לסינגפור. כאשר שייט בצפון הודו, הצוות החליט לסטות למומבאי, עקב העובדה שמכלי ה-Waste התמלאו. פנו, רוקנו דלק ונחתו בשלום. אחרי שעתיים על הקרקע המטוס המשיך בדרכו.
מצב המים ומכלי Waste, זו אחת הבדיקות שצוות הקבינה אמור לבצע ולעדכן את הקברניט (במטוסים רחבי גוף כמות המים לרוב אינה מיכל מלא). לא יודע אם הבדיקה הזו נעשתה לפני היציאה לטיסה זו, סביר שכן. לעיתים יש תופעות נוספות במערכות השירותים ויתכן גם מצב של חיווי שגוי. בכל מקרה, סביר להניח שהבעיה התפתחה לאורך הטיסה וברור שאי אפשר להמשיך כך לאורך זמן. יש חשיבות לנחיתה בהקדם, בשדה בו ניתן לקבל שירות יעיל. מכיוון שזה לא מצב חירום, ההחלטה היכן לנחות היא לרוב של מטה החברה. אין סיבה לנחות מעל המשקל המרבי, אם אפשר לרוקן דלק. החשיבות לקיצור הלו"ז הינה גם משיקולי זמן טיסה ותפקיד של הצוות, שלא "יישרף".