מה תקר יכול לעשות, 12.8.2024
מטוס מדגם B744F, של חברת Atlas, המריא משדה התעופה של טוקיו ללוס אנג'לס. בהמראה נקרעו שני צמיגים אחוריים, בכן הנסע Left Body Gear. כתוצאה מכך נגרמו נזקים למערכת הידראולית ויש דיווחים שגם למערכת הדיחוס. המטוס עצר טיפוס בגובה 10,000 רגל ונכנס לריתוק לזמן ארוך. אחרי כ-3.5 שעות חזרו לנחיתה. המטוס נתקע על המסלול כאשר שני הצמיגים קרועים והבלמים לוהטים.
פריים מתוך סרטון ששודר בטלוויזיה היפנית מראה את הבלמים הלוהטים והצמיגים הקרועים:

שירותי הכיבוי וההצלה קיררו את הצמיגים והבלמים. אחרי זמן מה המטוס נגרר לעמדת חניה. נכון לרגע ההקלדה, שמונה ימים אחרי התקרית, המטוס לא שב ללוח הטיסות.
הצמיגים האחוריים ב-Body Gear של מטוסי 747, נושאים את העומס הגבוה ביותר בהמראה. הם האחרונים להינתק מהמסלול. קרע בצמיג (כל צמיג), במהירות גבוהה, עלול להטיל חלקי גומי לוהטים, במהירות עצומה, לכל הכיוונים, גם קדימה. כשל של צמיג אחד עלול לגרום גם לזה שלידו להיקרע, תחת העומס. היו מקרים בהם קרעי צמיגים חדרו למנועים, למרות שהכונס נמצא לפניהם. נזקים למשטחי היגוי, כנפיים, מערכות הידראוליות, נפוצים באירועים כאלה. הצוות לא תמיד מבחין בכך שנקרעו לו צמיגים, אבל בהחלט מקבל את התוצאות, אחרי המראה. התקרית בחקירה.