הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוגוסט 11, 2024

לפעמים צריך לדעת מתי לעצור ולבקש עזרה, 27.7.2024

מטוס מדגם B738, של חברת Flybondi, נחת בשדה התעופה של Bariloche, בארגנטינה. כאשר המטוס הגיע אל מול מסלול ההסעה בו היה אמור לפנות מסלול הוא נעצר. הצוות הודיע שהם לא יכולים לפנות את המסלול, עקב היותו חלקלק. שירותי קרקע שהוזנקו למקום טיפלו במסלול ובקושרת ולאחר מכן המטוס נגרר לעמדת החניה. חברת התעופה הודיעה כי הצוות נאלץ לוותר על הסעה בכוח המנועים, עקב מצב המסלול, שהיה חלק, מה שגרם לכך שלא הייתה שליטה כיוונית. 

השדה של ברילוצ'ה ממוקם באזור הררי, בצידה המערבי של ארגנטינה. גובהו 2,762 רגל ויש לו מסלול אחד, בכיוון 29/11, שאורכו 7,703 רגל. בתקופה זו של השנה חורף בדרום אמריקה. הטמפרטורות בזמן האירוע היו סביב 0 מעלות וירד שלג קל. שררו תנאי התקרחות וככל הנראה המסלול היה "מזוהם". איני ידוע איזה דיווח קיבלו הטייסים על מצב המסלול, אבל העובדה היא שהם הצליחו לעצור. ככל הנראה, עם הניסיון לפנות ימינה לקושרת, הם הבחינו בקושי לשלוט במטוס והחליטו שלא כדאי לנסות. מזכיר שלעיתים קרובות הקושרות ומסלולי ההסעה מטופלים בעדיפות משנית על פני המסלולים. הסיכון להחלקה עלול להיות משמעותי, בפרט כאשר יש צורך לבצע פניות.

  • Incident: Flybondi B738 at Bariloche on Jul 27th 2024, could not vacate the runway (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס