הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ספטמבר 22, 2024

לא ידעתי, לא שמעתי, לא הרגשתי המפקד, 9.9.2024

מטוס מדגם A321, של חברת Indigo ההודית, המריא מניו דלהי לבנגלור. בהמראה המטוס שפשף את המסלול, כפי שנראה בתצלום. הצוות טען שהם לא הרגישו דבר. המשיכו בטיסה, טיפסו לגובה 35,000 רגל וטסו ליעד. למטוס נגרם נזק משמעותי. אירוע מסוג זה אמור להיראות גם מהמגדל. בדיקת המסלול תראה בוודאות סימני שפשוף וחריש. על המגדל להודיע לצוות על כך. 

פגיעה פיזית במטוס עלולה להחליש את המבנה ולכן הבד"ח של דפיקת זנב מנחה שלא לדחס את המטוס ולנחות בשדה המתאים הקרוב. התאונה הקטלנית בהיסטוריה (שאירעה בטיסה ולא על הקרקע), התרחשה ב-12.8.1985. מטוס מדגם B747, של חברת JAL, בטיסה 123, התפרק באוויר, איבד שליטה והתרסק. בתאונה נהרגו 520 בני אדם ולמרבה הפלא 4 ניצלו. הגורם לתאונה היה כשל במכלול הזנב, שאירע כתוצאה מתיקון לא מוצלח, של נזקי דפיקת זנב, שאירעה 7 שנים קודם לכן.

האם יתכן שהטייסים ואנשי צוות הקבינה לא הרגישו מכה כזו? יש לעודד העלאת חששות וספקות בין אנשי צוות, גם בקוקפיט וגם בקבינה.

  • Accident: Indigo A21N at Delhi on Sep 9th 2024, tailstrike on departure, flight continued to destination (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס