הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוגוסט 25, 2024

לאן אתה נדחף? 20.8.2024

מטוס מדגם B773, של חברת התעופה הסעודית, נדחף לאחור, בשדה התעופה של ריאד. במהלך הדחיפה פגע זנב המטוס באף של מטוס דומה, של אותה חברה. לשני המטוסים נגרמו נזקים שעל פניהם נראים יותר מקוסמטיים.

אין פרטים על נסיבות התאונה, האם המטוס שנפגע היה בהסעה, אחרי דחיפה או בעמדה. דחיפה לאחור, פעולה שנעשית עשרות אלפי פעמים ביום, ברחבי העולם, היא פעולה לא פשוטה. במהלך Pushback כבר נגרמו אין ספור תאונות. תאונת דחיפה בנתב"ג, במרץ 2018, הביאה למחיית שני המטוסים המעורבים, עקב הנזקים שנגרמו כאשר זנבותיהם נפגשו. כידוע, הקברניט אחראי על בטיחות הטיסה, מרגע סגירת הדלתות. אין לו דרך לפקח, בצורה יעילה, על דחיפה לאחור, כי הוא פשוט לא רואה. כבר הועלו הצעות להתקנת מצלמות, כרגע במרבית המטוסים אין. אפשר לעקוב ולראות האם הגורר דוחף את המטוס בכיוון הנכון, אבל אם יש מכשול מאחור, קשה לראות. לעיתים קרובות הצוות גם עוסק בהתנעה, תוך כדי הדחיפה, כך שהקשב שלו למה שקורה בחוץ מופחת.

  • https://aeropeep.com/ground-collision-of-two-saudia-boeing-777-300er/?fbclid=IwY2xjawEz7BZleHRuA2FlbQIxMAABHcoh59CT3HDE6oRIlfyJlqbwVO_xhzQqlGVbdBr7M8RhLzcCfZIbp-ncDw_aem_KVAM_iilD1ZMKE-eg01SyA
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס