הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
דצמבר 24, 2023

ירידה מתחת לגובה בטוח בגישה, 1.7.2023

מטוס מדגם CS-300, של חברת Air Baltic, הצטרף לנחיתה, בשדה התעופה Palanga, בליטא (על גבול לטביה). הצוות תכנן לבצע גישת ILS למסלול 19. תהליך המעבר Transition)) לגישה מתבצע בזווית של כמעט 90 מעלות, עקב הקרבה לגבול של לטביה (ראו תרשים בקישור). השדה נמצא סמוך לחוף הים הבלטי, גובהו 32 רגל מעל פני הים. על פי התרשים, יירוט ציר ה-LOC נעשה ב-6 DME בלבד. ה-FAF הוא בגובה 1,300 רגל, ב-3.9 DME.

כאשר המטוס היה כ-11 מייל מהמסלול, עדיין לא על הציר, בגובה 2,000, הצוות דרך את מוד APP. מיד שיעור ההנמכה גדל עד קרוב ל-3,000 רגל לדקה. ב-1,465 רגל הצוות ניתק ט"א והקטין שיעור הנמכה ל-500 רגל לדקה. לאחר מכן שיעור ההנמכה עלה שוב, כאשר המטוס ירד מ-1,200 רגל מעל פני הים. הצוות הוריד גלגלים במרחק 9 מייל מהמסלול, כאשר המטוס היה עדיין מהיר. רק לאחר מכן החלו להוריד מדפים, תוך כדי המשך הנמכה. לאחר מכן עברו לטיפוס, עד גובה 1,300 רגל (זה גובה ה-FAF). 5 מייל לפני המסלול (עדיין לפני ה-FAF) הצוות התחיל להנמיך שוב, כאשר המטוס עדיין שתי נקודות מתחת לקו הגלישה. כאשר המטוס הנמיך מתחת 1,000 רגל, הוא היה עדיין ב שיעור הנמכה של 900 רגל לדקה ומעל סטייה מרבית של קו הגלישה (2.1 נקודות). בגובה 880 רגל התקבלה התראת גובה נמוך. הצוות התיישר בגובה זה, עד 2.5 מייל לפני המסלול, שם המשיך להנמיך ונחת בשלום. עיניכם הרואות, למרות כל החריגות, הצוות לא הלך סביב מהגישה הזו (טוב, ב-500 רגל היו מיוצבים…).  

מידע לא מאומת גורס שהיה NOTAM לשדה המתריע מפני תפיסת אונות צד של LOC, אולם הצוות לא התייחס לכך. הצוות דרך את מוד APP מוקדם, הרבה לפני שהגיע אל הציר. ככל הנראה תפיסת אונת צד של LOC, הביאה בעקבותיה תפיסת אונה שגויה של GS. זה מה שהביא למצב המסוכן, בו הצוות הנמיך, בלא קשר למיקומו והגיע לגובה נמוך מאד, הרבה לפני המסלול.

להווה ידוע כי ה-GS אמין רק בתוך תחום צר של זווית, משני צידי ה-LOC. הוא לא מתוכנן לשימוש ואסור להנמיך עליו, מחוץ לתחום הזה. כדאי לעיין ב-NOTAM של השדה אליו טסים. יש בהם מידע חשוב. זה חלק מה-Threats. אם יש אזהרה מפני תפיסה של אונות צד של LOC, זה לא חכם לדרוך VORLOC, בטח שלא APP, הרבה לפני הגעה לאזור ציר הגישה. מילא, אם תפסנו LOC שגוי וזיהינו, אפשר לצאת מזה בקלות, אבל אם תפסנו LOC שגוי וה-GS לא אמין (בגלל היותו מחוץ לתחום שלו) אז פשוט ננמיך (או נטפס) בצורה לא נשלטת. מודעות מצבית. זו כוללת גם מיקום יחסית לציר וגם יחס סביר בין גובה ומרחק. יש הנוהגים לבחור VORLOC קודם ורק אחרי התייצבות על הציר לבחור APP. המצב המתואר הוא בדיוק זה שעבורו האופציה מוזכרת בספרות. בכל מקרה, אם המטוס מתחיל לעשות דברים לא הגיוניים, לא רצוי לרדוף אחריו ולנסות לתקן בכוח. לא מתקנים טעות אחת באחרת, שעלולה להיות גרועה יותר. הליכה סביב וכניסה נוספת היא אופציה טובה, במקרה כזה.

  • Incident: Baltic BCS3 at Palanga on Jul 1st 2023, high rate of descent below minimum safe height, approach continued (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס