"ימין נקי", 19.4.2024
מטוס מדגם E190 של חברת JetBlue, קיבל אישור המראה, על מסלול 4 בשדה התעופה רונלד רייגן שליד וושינגטון. באותה עת הסיע מטוס B737MAX-8, של חברת Southwest, למסלול 1. המסיע קיבל מרשה ארוך מפקח הקרקע, במסגרתו אישור לחצות את מסלול 4. החציה עצמה החלה, כאשר המטוס הממריא התחיל כבר בריצת ההמראה. פקחים עצרו את שני המטוסים ותאונה נמנעה.
זה עוד מקרה, בשורה ארוכה של מקרים (בעיקר בארה"ב), של חדירות למסלולים פעילים, חלק מהאירועים היו כתוצאה מטעויות של צוותי האוויר וחלקם החלו בטעויות של פקחים. אסור לנו להיות אלה שמשלמים מחיר על טעויות של אחרים. עקרונית פקח Ground לא אמור לתת אישור חציה של מסלול פעיל, אבל בארה"ב העקרונות קצת אחרים. בכל מקרה, לפני חציית מסלול פעיל, מסתכלים ימינה ושמאלה. במקרה הזה החצייה הייתה דרך קושרת C הממוקמת כ-300 מטר מתחילת המסלול, כך שבוודאי שלא היה אמור להיות שום קושי לראות את המטוס הממריא, בפרט שמטוס בריצת המראה אמור להדליק את אורות הנחיתה. התקרית ארעה בסביבות השעה 8 בבוקר והראות הייתה מספיק טובה. גם אם הטעות הראשונית הייתה של פקח הקרקע, הצוות היה חייב לעלות על זה ולעצור. זה היה יכול לעלות לו בחייו וחיי נוסעיו.