הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
מאי 8, 2024

"ימין נקי", 19.4.2024

מטוס מדגם E190 של חברת JetBlue, קיבל אישור המראה, על מסלול 4 בשדה התעופה רונלד רייגן שליד וושינגטון. באותה עת הסיע מטוס B737MAX-8, של חברת Southwest, למסלול 1. המסיע קיבל מרשה ארוך מפקח הקרקע, במסגרתו אישור לחצות את מסלול 4. החציה עצמה החלה, כאשר המטוס הממריא התחיל כבר בריצת ההמראה. פקחים עצרו את שני המטוסים ותאונה נמנעה.

זה עוד מקרה, בשורה ארוכה של מקרים (בעיקר בארה"ב), של חדירות למסלולים פעילים, חלק מהאירועים היו כתוצאה מטעויות של צוותי האוויר וחלקם החלו בטעויות של פקחים. אסור לנו להיות אלה שמשלמים מחיר על טעויות של אחרים. עקרונית פקח Ground לא אמור לתת אישור חציה של מסלול פעיל, אבל בארה"ב העקרונות קצת אחרים. בכל מקרה, לפני חציית מסלול פעיל, מסתכלים ימינה ושמאלה. במקרה הזה החצייה הייתה דרך קושרת C הממוקמת כ-300 מטר מתחילת המסלול, כך שבוודאי שלא היה אמור להיות שום קושי לראות את המטוס הממריא, בפרט שמטוס בריצת המראה אמור להדליק את אורות הנחיתה. התקרית ארעה בסביבות השעה 8 בבוקר והראות הייתה מספיק טובה. גם אם הטעות הראשונית הייתה של פקח הקרקע, הצוות היה חייב לעלות על זה ולעצור. זה היה יכול לעלות לו בחייו וחיי נוסעיו.

  • A Southwest Boeing 737 narrowly avoided a collision with a departing JetBlue aircraft this morning at Washington Ronald Reagan Airport (airlive.net)
  • Incident: Southwest B38M at Washington on Apr 18th 2024, runway incursion forces rejected takeoff (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס