טעות אנוש קטלנית, 2.1.2024
שנת 2024 נפתחה בתאונה קטלנית. במהלך נחיתה, מטוס A359, של חברת JAL, התנגש עם מטוס DHC-8, של משמר החופים היפני. שני המטוסים נשרפו כליל. 5 מתוך 6 יושבי המטוס הקטן נהרגו, הקברניט נפצע קשה. 15 מנוסעי המטוס הגדול נפצעו.
רשות החקירה של יפן פרסמה השבוע דוח הראשוני. מניתוח התקשורת בין המגדל ובין צוות משמר החופים עולה, כי אלה קיבלו מרשה להסיע למחבר C5, בדרכם למסלול 34R. הפקח אמר להם שהם יהיו מספר 1 להמראה והם אישרו. הקברניט הבין, בטעות, שהם קיבלו אישור להתיישר ולהמריא. הם התיישרו ונפגעו מאחור, על ידי מטוס הנוסעים, שלא יכול היה למנוע את הפגיעה.
החקירה טרם הסתיימה. נמתין לדוח הסופי. כבר עכשיו ברור כי "קצר" בתקשורת, גרם לקברניט להבין שהוא קיבל אישור להתיישר ולהמריא, למרות שהדבר מעולם לא נאמר. לפעמיים עודף מלל, הבא להיטיב (אתם תהיו מספר 1 להמראה) הוא פשוט Too Much Information ויכול להטעות.