"חור" במנוע, 14.5.2024
מטוס מדגם B789, של חברת United, יצא לטיסה מסינגפור לסאן פרנסיסקו. כאשר הגיע לגובה השיוט, 31,000 רגל, כ-200 מייל משדה המוצא, הצוות נאלץ לכבות את מנוע שמאל (GEnx), להנמיך ולחזור לנחיתת חירום. נחתו בשלום. אחרי הנחיתה התגלה חור במעטפת המנוע וסימני חום.
האירוע ככל הנראה ייחקר, שכן על פי תקנות ICAO מדובר על uncontained turbine engine failure, הכלול ברשימת הדוגמאות לתקריות חמורות (רשימה אפשר למצוא ב-OM A, פרק 11). "חור" במעטפת המנוע, שאינו נובע, ככל הנראה, מהתנתקות להב (אחרת זה לא היה נראה כמו חור). מניסיון העבר, חורים מסוג זה עלולים להיגרם כתוצאה מבריחת אוויר, מהחלקים החמים של המנוע, דרך פתחים המועדים להכנסת בורו סקופ, כאשר פתח כזה לא נסגר כראוי, אחרי הבדיקה. מבחינת צוות האוויר אין משמעות לסיבה שבגינה הופיעה תקלת המנוע, הצוות צריך לפעול על פי ה-NNC.