הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
דצמבר 15, 2024

התרעת אש בתא המטען, 15.11.2024

מטוס מדגם B773, של חברת Air India, היה בדרכו מדלהי לוונקובר, כאשר הופיעה התרעת אש בתא המטען האחורי. המטוס היה אז כשעה מהגעה ליעד, על החוף המערבי של היבשת, ממש לקראת חציה מאלסקה לקנדה. הצוות הכריז MAY DAY, החליט שהשדה המתאים הקרוב הוא היעד וטס אליו (אני לא יודע מה היה משטר הרוחות, אבל המהירות הקרקעית של המטוס עלתה בהרבה, בדרכו ליעד). לאחר זמן מה ההתראה פסקה. הצוות הוריד את רמת החירום ל-PAN PAN והמשיך ליעד, שם נחת בשלום. אחרי נחיתה המטוס נבדק, ללא סימנים חיצוניים לאש ולאחר מכן הסיע לעמדה. אחרי ירידת כל הנוסעים נפתחו תאי המטען ונבדקו. לא נמצאו סימני אש או חום. 

בתאי המטען, של מטוסי 777, יש מערכת גלאי עשן (התיאור המדויק פרק 8 ב-FCOM). כאשר אחד הגלאים מזהה עשן, הוא מפעיל את התרעת האש, בדמות הודעת EICAS ופעמון. הצוות אמור לבצע את ה-NNC. מטרת הפעולות הינה לבודד את תא המטען מאספקת אוויר ולפרוק לתוכו את תוכן בקבוקי הגז המדכא אש. במטוס יש מספר בקבוקי כיבוי אש, כאשר חלקם משוחררים מיד והאחרים לאחר פרקי זמן קצובים (אגב, אחד הקריטריונים לקביעת זמני EDTO הוא יעילות מערכת כיבוי האש בתאי המטען). אם המטוס נוחת לפני שכל הבקבוקים משתחררים, אחד מהם משתחרר, בצורה מדודה, עם הנחיתה. 

אם ההתרעה פסקה או לא, יש לכך אולי השפעה מנטלית על הצוות, אבל אין לכך שום משמעות מבחינת הפעולות שעליו לבצע. ההחלטה איזה חירום להכריז היא תמיד של הקברניט. 

יש מקרים בהם התרעת אש בתא המטען מובילה צוות לבצע פינוי חירום. זה תלוי בתחושות ובפרשנות שהקברניט נותן לכתובים. יש מצבים, כמו במקרה זה, בהם הצוות מבצע את כל הבדיקות הנדרשות, אחרי נחיתה. לאחר מכן מסיע לעמדה. מוודא שכל הנוסעים והצוות ירדו ורק אז מאפשר לצוותי הקרקע לפתוח את תאי המטען (כך כתוב בבד"ח). כל עוד תאי המטען סגורים ואטומים, עם גז מדכא אש בתוכם, אש לא אמורה להתפרץ. פתיחת תא המטען מזרימה אוויר וחמצן לתא, לכן יש להמתין עם הפתיחה עד שכל הנוסעים והצוות ירדו ולבצעה רק בנוכחות שירותי הכיבוי. 

  • Incident: India B773 enroute on Nov 15th 2024, cargo fire warning
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס