הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ספטמבר 8, 2024

התרסקות אחרי המראה, 24.7.2024

מטוס מדגם CRJ 200LR, של חברת  Saurya הנפאלית, התרסק, מיד אחרי ההמראה, משדה התעופה של קטמנדו. זו הייתה טיסת העברה של המטוס, כאשר היו עליו רק עובדי חברה ומשפחות. כל 19 יושבי המטוס נהרגו בתאונה. השבוע פרסמה רשות החקירה של נפאל את הדוח הראשוני ויש בו ממצאים מעניינים. 

המטוס היה אחרי קרקוע של כחודש לצרכי תחזוקה וקיבל אישור מיוחד לטוס, לשדה הבית של החברה, להמשך תחזוקה. 

המטוס התיישר על מסלול 02. מהירויות ההמראה היו 114/118/125. 

המטוס ניתק מהמסלול, בקצב רוטציה גבוה בהרבה מהרגיל. מיד אחרי הניתוק, המטוס הפיל כנף ימין ואחריה כנף שמאל חליפות, כאשר הסטיק שייקר פעל ופסק פעם אחר פעם. כנף ימין פגעה במסלול 15 שניות בלבד אחרי הניתוק. המטוס התרסק, בתוך תחומי שדה התעופה, מימין למסלול. 

אחד הממצאים המעניינים, שעלול לשפוך אור על הזדקרות המטוס אחרי הניתוק, הינו נתוני ההמראה. ממצאי החקירה הראו כי המהירויות שהופיעו על תוכנית הטיסה ואלה שהשתמשו בהם הטייסים, לא התאימו למהירויות ההמראה המופיעות ב-QRH למשקל המטוס. כמוכן, טבלת מהירויות שבה השתמשו, שבוצעה בה אינטרפולציה של הנתונים, למשקל ההמראה, כללה נתונים שגויים. בדוח לא מצוינת תצורת המדפים בה השתמשו להמראה.

נמשיך לעקוב.

  • Preliminary Accident Investigation Report of 9N-AME.pdf (tourism.gov.np)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס