הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
מאי 9, 2024

הקפת ראיה, 7.4.2024

מטוס מדגם B738, של חברת ANA, ביצע הקפת ראיה לשדה התעופה Yanogo ביפן. במהלך הפניה לצלע בסיס, התקבלה התרעת EGPWS. הצוות הלך סביב, ביצע הקפה נוספת ונחת בשלום.

שדה התעופה Yanogo כולל מסלול אחד, בכיוון 07/25, באורך 8,202 רגל. לשדה יש מספר גישות מכשירים. למסלול 25 יש ILS וגם VOR. למסלול 07 יש גישות RNP וגם VOR. בעת התקרית נשבה רוח מזרחית-צפון מזרחית קלה.

חדי העין יבחינו בכך שיש בתצלום 3 הקפות… המטוס הגיע מכיוון צפון מזרח, בשעה 21:00 מקומי בערך. הוא נכנס להקפה ראשונה, ממנה הלך סביב, ככל הנראה כי פנה מוקדם לצלע בסיס והגיע גבוה לפיינל. את עם הרוח להקפה השנייה ביצע בגובה 900 רגל. לצלע בסיס הוא פנה, ככל הנראה בזמן, אבל התחיל להנמיך עוד בסוף עם הרוח, כך שאת הפניה לצלע בסיס התחיל כבר בהיותו בגובה 475 רגל. באמצע בסיס הגיע (על פי נתוני המכ"מ) לגובה 125 רגל… הלך סביב לגישה שלישית. את צלע עם הרוח השלישית ביצע כבר בגובה 1350, פניה לצלע בסיס מאוחר יותר ונכנס לפיינל מסודר.

תנאי מזג האוויר היו טובים ואפשרו, בוודאי, ביצוע הקפת ראיה. זה שהתנאים אפשרו זאת, עדיין לא אומר שזה רעיון טוב לעשות זאת ואם כן, למה לא לבצע Visual Traffic Pattern, בגובה נורמלי (1,500 רגל), עם פניה נוחה לצלע סופית? למה לעשות Circle-to land בגובה נמוך, אם זה לא נדרש? בסוף, הרצון לקצר תהליכים ולא לצאת לגישת מכשירים ארוכה (עזבו שהתנאים אפשרו גישת ILS ישירה עם רוח גב קלה) הביא לכך שהצוות ביצע 3 הקפות וגם כמעט נכנס לקרקע.

  • Incident: ANA B738 at Yonago on Apr 7th 2024, GPWS saves the day (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס