הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 26, 2024

הפסקת המראה על רעש חשוד, 19.1.2025

מטוס מדגם B773, של חברת KLM, החל בריצת המראה, על מסלול 24 באמסטרדם. הצוות הפסיק המראה, במהירות נמוכה, כאשר שמעו קול נפץ. לא היו כל אינדיקציות לתקלה. גם המגדל טען ששמעו קול נפץ. לא נראו כל סימנים של תקלה מבחוץ. הצוות דיווח שהם חשו שמשהו לא תקין בהיגוי הקרקע או בהגה הכיוון. לאחר מספר דקות הסיעו בחזרה לעמדת החניה (איך זה מסתדר עם המשפט הקודם?). 

לא ברור מה הייתה התקלה וככל הנראה גם לא נדע, אבל אין תחליף לתחושות. אם נשמע רעש חריג, על אחת כמה וכמה קול נפץ, יתכן שיש נזק פיזי כלשהו במטוס. את זה צריך לבדוק ולרוב אי אפשר לבדוק זאת מתוך התא, רק בעמדת החניה. 

ביום 22.5.2011 יצא מטוס 777-200 של אל-על לטיסה לניו ארק. כאשר המטוס עמד עדיין בעמדת החניה, נשמע קול נפץ ותנועה חריגה של המטוס. לא היו כל חיווים חריגים. המטוס נפרק ונבדק, ללא ממצאים. אחרי המראה, כן נסע שמאל לא התקפל כראוי. אחרי המתנה ארוכה ובדיקות שונות, לרבות בדיקת ראיה ממטוס אחר, המטוס חזר לנחיתה בנתב"ג. לפני הנחיתה חיווי כל כני הנסע הפך לירוק. אחרי הנחיתה המטוס נבדק על המסלול, ללא ממצאים והסיע לרחבת החניה. הנוסעים ירדו והמטוס נבדק שוב. נמצא ציר שבור בבסיס כן הנסע. השבר הזה עלול היה להסתיים בקריסת כן הנסע ותאונה.

סיפור נוסף הוא על דיילת, במטבח האחורי של מטוס 747-400, ששמעה רעש חריג מעל המטבח, במהלך ההסעה להמראה. היא התקשרה לקברניט ודיווחה על כך. הקברניט החליט לחזור לעמדת החניה. בבדיקת המטוס נמצא שבר מכני במנגנון הגה הכיוון. 

רעשים מוזרים, קולות נפץ, ריחות, הם לא חלק מהתפעול הרגיל של המכונה המורכבת שלנו. אם יש חשד שמשהו לא תקין, לא עולים לאוויר. חוזרים לעמדה ונבדקים.

  • Incident: KLM B773 at Amsterdam on Jan 19th 2025, rejected takeoff after bang
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס