הפסקת המראה על רעש חשוד, 19.1.2025
מטוס מדגם B773, של חברת KLM, החל בריצת המראה, על מסלול 24 באמסטרדם. הצוות הפסיק המראה, במהירות נמוכה, כאשר שמעו קול נפץ. לא היו כל אינדיקציות לתקלה. גם המגדל טען ששמעו קול נפץ. לא נראו כל סימנים של תקלה מבחוץ. הצוות דיווח שהם חשו שמשהו לא תקין בהיגוי הקרקע או בהגה הכיוון. לאחר מספר דקות הסיעו בחזרה לעמדת החניה (איך זה מסתדר עם המשפט הקודם?).
לא ברור מה הייתה התקלה וככל הנראה גם לא נדע, אבל אין תחליף לתחושות. אם נשמע רעש חריג, על אחת כמה וכמה קול נפץ, יתכן שיש נזק פיזי כלשהו במטוס. את זה צריך לבדוק ולרוב אי אפשר לבדוק זאת מתוך התא, רק בעמדת החניה.
ביום 22.5.2011 יצא מטוס 777-200 של אל-על לטיסה לניו ארק. כאשר המטוס עמד עדיין בעמדת החניה, נשמע קול נפץ ותנועה חריגה של המטוס. לא היו כל חיווים חריגים. המטוס נפרק ונבדק, ללא ממצאים. אחרי המראה, כן נסע שמאל לא התקפל כראוי. אחרי המתנה ארוכה ובדיקות שונות, לרבות בדיקת ראיה ממטוס אחר, המטוס חזר לנחיתה בנתב"ג. לפני הנחיתה חיווי כל כני הנסע הפך לירוק. אחרי הנחיתה המטוס נבדק על המסלול, ללא ממצאים והסיע לרחבת החניה. הנוסעים ירדו והמטוס נבדק שוב. נמצא ציר שבור בבסיס כן הנסע. השבר הזה עלול היה להסתיים בקריסת כן הנסע ותאונה.

סיפור נוסף הוא על דיילת, במטבח האחורי של מטוס 747-400, ששמעה רעש חריג מעל המטבח, במהלך ההסעה להמראה. היא התקשרה לקברניט ודיווחה על כך. הקברניט החליט לחזור לעמדת החניה. בבדיקת המטוס נמצא שבר מכני במנגנון הגה הכיוון.
רעשים מוזרים, קולות נפץ, ריחות, הם לא חלק מהתפעול הרגיל של המכונה המורכבת שלנו. אם יש חשד שמשהו לא תקין, לא עולים לאוויר. חוזרים לעמדה ונבדקים.