הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 26, 2024

הפסקת המראה במהירות גבוהה, 8.12.2024

מטוס מדגם B763 מטען, של חברת DHL, היה בריצת המראה, על מסלול 14R בבוגוטה. הצוות הפסיק המראה, במהירות קרקעית 160 קשר, כאשר הופיעה הודעת L ENG PRV על ה-EICAS. המהירות המכשירית הייתה כ-140 קשר. הצוות הפסיק המראה, פינה מסלול ונעצר, כאשר 7 צמיגים התרוקנו מאוויר. 

מזכיר. בתחום המהירות הגבוהה, יש מעט מאד עילות להפסקת המראה והן – כיבוי מנוע, אש או התרעת אש, התרעת גזירת רוח צפויה או שהמטוס אינו בטוח או שאינו יכול לטוס. הניתוח מדוע יש הבדל בין תחום האנרגיה הגבוהה והנמוכה, מפורט ב-FCTM. בעיקרון, היצרן ביצע ניתוח סיכונים וקבע כי יש מצבים בהם הפסקת המראה מסוכנת יותר מהמשכה. תמרון הפסקת המראה באל-על, בנוסח החדש שלו, קובע כי ה-PM אמור להכריז, מעל 80 קשר, רק על תקלות בעלות משמעות חמורה על בטיחות הטיסה. תקלה של שסתום כלשהו, אינה עומדת בקריטריון. 

שדה התעופה של בוגוטה ממוקם בגובה 8,360 רגל מעל פני הים. כללי ההפרדה בין תחום האנרגיה הנמוכה והגבוהה נקובים במהירות מכשירית שאינה משתנה בהתאם לגובה. בגובה כזה, מהירות 80 קשר שווה מהירות אוויר אמיתית גבוהה יותר מאשר בגובה פני הים ומהירות קרקעית בהתאם. לכן, בשדה גבוה מוטב להיות זהירים יותר. 

  • Incident: DHL Expreso B763 at Bogota on Dec 8th 2024, rejected takeoff
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס