הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
דצמבר 3, 2023

הפלת כנפיים בנחיתה, 13.11.2023

מטוס מדגם B773, של חברת Air Canada ביצע טיסה מטוקיו לטורונטו. באזור שבירת הגלישה, על מסלול 24L,  המטוס נטה ימינה בחדות ולאחר מכן, אחרי נגיעה קשה של כן נסע ימין במסלול, נטה בחדות שמאלה. הנחיתה הושלמה. ככל הנראה המטוס לא ניזוק, שכן המשיך בתוכנית הטיסות הרגילה. מצורף קישור לסרטון בו רואים את הנחיתה. בכמה מקורות נטען שהייתה גזירת רוח.

מזג האוויר בזמן הנחיתה היה:

CYYZ 132200Z 29013KT 15SM FEW055 11/00 A3007 RMK SC1 SLP190

הרוח אמנם חזקה ומעט מהצד, אבל לא משהו חריג במיוחד. לפעמים, בשלבים האחרונים של הגישה, יש השפעות של עצמים או תוואי שטח שעלולים ליצור אוויר לא יציב או משבים. על הטייס לזהות סטיות כשהן קטנות ולתקן אותן בזריזות, אבל בזהירות, לא לבצע תיקון מוגזם. תיקונים מאוחרים וחריפים עלול ליצור מצב של PIO (Pilot-Induced Oscillations). מצב כזה עלול להתפתח לכדי פגיעה של קצה כנף במסלול (במקרה של הטיות) או נחיתה קשה, אפילו "על האף". אפילו Upset כי כידוע זה מוגדר כיום כל מצב בו המטוס אינו מבצע את מה שהוא אמור לבצע. קצת על התופעה, בקישור הראשון.  

עוד נקודה שניתן לראות בסרטון. נראה כי בזמן שבירת הגלישה, המטוס הגיע לזווית עלרוד גדולה. בתצלום זה נראה קרוב מאד לדפיקת זנב, מה שלא קרה בפועל. ה"פוף" שנראה מכיוון הזנב מטעה, הוא הגיע מכן נסע ימין.

  • Pilot-induced oscillation - Wikipedia
  • https://twitter.com/i/status/1724549087922413619
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס