הפלת כנפיים בנחיתה, 13.11.2023
מטוס מדגם B773, של חברת Air Canada ביצע טיסה מטוקיו לטורונטו. באזור שבירת הגלישה, על מסלול 24L, המטוס נטה ימינה בחדות ולאחר מכן, אחרי נגיעה קשה של כן נסע ימין במסלול, נטה בחדות שמאלה. הנחיתה הושלמה. ככל הנראה המטוס לא ניזוק, שכן המשיך בתוכנית הטיסות הרגילה. מצורף קישור לסרטון בו רואים את הנחיתה. בכמה מקורות נטען שהייתה גזירת רוח.
מזג האוויר בזמן הנחיתה היה:
CYYZ 132200Z 29013KT 15SM FEW055 11/00 A3007 RMK SC1 SLP190
הרוח אמנם חזקה ומעט מהצד, אבל לא משהו חריג במיוחד. לפעמים, בשלבים האחרונים של הגישה, יש השפעות של עצמים או תוואי שטח שעלולים ליצור אוויר לא יציב או משבים. על הטייס לזהות סטיות כשהן קטנות ולתקן אותן בזריזות, אבל בזהירות, לא לבצע תיקון מוגזם. תיקונים מאוחרים וחריפים עלול ליצור מצב של PIO (Pilot-Induced Oscillations). מצב כזה עלול להתפתח לכדי פגיעה של קצה כנף במסלול (במקרה של הטיות) או נחיתה קשה, אפילו "על האף". אפילו Upset כי כידוע זה מוגדר כיום כל מצב בו המטוס אינו מבצע את מה שהוא אמור לבצע. קצת על התופעה, בקישור הראשון.
עוד נקודה שניתן לראות בסרטון. נראה כי בזמן שבירת הגלישה, המטוס הגיע לזווית עלרוד גדולה. בתצלום זה נראה קרוב מאד לדפיקת זנב, מה שלא קרה בפועל. ה"פוף" שנראה מכיוון הזנב מטעה, הוא הגיע מכן נסע ימין.