הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 26, 2024

המראות ונחיתות על מסלול אחד

יש שדות בהם ההמראות והנחיתות מתבצעת על מסלול אחד באופן קבוע (ליסבון לדוגמה) או זמני. על הפקחים לתזמן את המרווחים כך שניתן יהיה להמריא וגם לנחות. תכנון לא מדויק מצד הפקח, שמירת מהירות לא מדויקת בגישה ועיכוב בהמראה או בפינוי מסלול, עלולים ליצור קרבה אווירית לא רצויה ומסוכנת. מצבים כאלה עלולים לחייב הליכה סביב, עצירת המראה וכיוצא באלה מצבים. על הנושא הזה הסרטון הקצר הבא, מבית Skybrary.

"אין לנו את כל התמונה". אם אנחנו מתבקשים לשמור משטר מהירות מסוים בגישה, מוטב לדייק. אנחנו לא עושים טובה לאף אחד, אנחנו יכולים לחסוך לעצמו הליכה סביב. אגב, זה עובד לשני הכיוונים, אם נאט מוקדם מדי, "נדפוק" את הבאים אחרינו. יש מקומות שעל זה יבטלו לנו את המרשה לגישה ויוציאו אותנו מהשיירה. אם אנחנו מתבקשים לפנות את המסלול בקושרת מסוימת,  מוטב לעשות מאמץ לעמוד בזה. אם לא נצליח אולי נגרום למישהו ללכת סביב. הדבר הגרוע ביותר זה לתכנן, להתנפל על הבלמים, לא להצליח ואז לזחול לקושרת הבאה, תוך שמישהו הולך סביב מעלינו, לא נעים. אם לא מסתדר, לשמור מהירות ולהתגלגל לקושרת הבאה. אם אנחנו מקבלים אישור להתיישר ולהמריא, אסור להתעכב. יש שדות המגדירים פרק זמן, בשניות, מרגע קבלת האישור להמריא ועד שהמטוס צריך להתחיל להתגלגל. אם אנחנו זקוקים ליותר זמן (הרצת מנועים לדוגמה), צריך להודיע לפקח מראש. אנחנו (אתם..) פועלים בסביבה דינמית, שבה חשוב תיאום ושיתוף פעולה, למען שמירת מרווחי הבטיחות מצד אחד, לוחות הזמנים והכלכליות מצד שני.

  • Low Level Go Around (SKYclip) | SKYbrary Aviation Safety
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס