הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
יולי 4, 2024

המראה על מסלול סגור, 25.6.2024

מטוס מדגם B737, של חברת Southwest, המריא על מסלול 29, בשדה התעופה של פורטלנד (מיין), כאשר המסלול היה סגור ב-NOTAM. המטוס המריא 2 דקות בלבד לפני שהמסלול היה אמור להיפתח. ממש במקרה, זמן קצר לפני כן, פינה רכב עם עובדי השדה את המסלול.

שדה התעופה הוא אמנם בינלאומי, אולם מגדל הפיקוח איננו פועל שם בכל שעות היממה. ניתן להמריא ולנחות בו גם בלא שירותי פיקוח, כאשר המטוסים עושים שימוש ומתאמים ביניהם את התנועות על תדר CTAF (Common Traffic Advisory Frequency), דבר המקובל בשדות רבים בארה"ב. אלא מה, זה לא מאשר לאף אחד להמריא או לנחות על מסלול סגור… רבות כבר נכתב על ה-NOTAMs, היקפם ואפן הגשתם. בכיר ב-NTSB כינה את זה פעם "ערמת זבל". עבודה רבה נעשית בעולם, לצמצם ולשפר את אופן הצגתם לטייסים. צעד ראשון בכיוון (הלא נכון) נעשה כאשר הוסיפו להם את דיווח מצב המסלולים… בכל מקרה תפקידנו כטייסים לדעת. יש אמנם עשרות עמודים של חומר, אבל לשדה המוצא, היעד ושדות המשנה החומר מצומצם יותר ולעיתים גם מחולק לפי נושאים. כמובן שצריך להקדיש לזה זמן וקשב. עוד אירוע של בטיחות מסלולים בארה"ב, שרק במזל נגמר ללא נפגעים.

  • Incident: Southwest B737 at Portland on Jun 25th 2024, took off from closed occupied runway (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס