המראה על מסלול סגור, 25.6.2024
מטוס מדגם B737, של חברת Southwest, המריא על מסלול 29, בשדה התעופה של פורטלנד (מיין), כאשר המסלול היה סגור ב-NOTAM. המטוס המריא 2 דקות בלבד לפני שהמסלול היה אמור להיפתח. ממש במקרה, זמן קצר לפני כן, פינה רכב עם עובדי השדה את המסלול.
שדה התעופה הוא אמנם בינלאומי, אולם מגדל הפיקוח איננו פועל שם בכל שעות היממה. ניתן להמריא ולנחות בו גם בלא שירותי פיקוח, כאשר המטוסים עושים שימוש ומתאמים ביניהם את התנועות על תדר CTAF (Common Traffic Advisory Frequency), דבר המקובל בשדות רבים בארה"ב. אלא מה, זה לא מאשר לאף אחד להמריא או לנחות על מסלול סגור… רבות כבר נכתב על ה-NOTAMs, היקפם ואפן הגשתם. בכיר ב-NTSB כינה את זה פעם "ערמת זבל". עבודה רבה נעשית בעולם, לצמצם ולשפר את אופן הצגתם לטייסים. צעד ראשון בכיוון (הלא נכון) נעשה כאשר הוסיפו להם את דיווח מצב המסלולים… בכל מקרה תפקידנו כטייסים לדעת. יש אמנם עשרות עמודים של חומר, אבל לשדה המוצא, היעד ושדות המשנה החומר מצומצם יותר ולעיתים גם מחולק לפי נושאים. כמובן שצריך להקדיש לזה זמן וקשב. עוד אירוע של בטיחות מסלולים בארה"ב, שרק במזל נגמר ללא נפגעים.