הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ספטמבר 8, 2024

האם רצוי לחבוש מסכות? 12.7.2023

מטוס מדגם A388, של חברת British Airways, המריא מיוהנסבורג לכיוון לונדון. בחציית גובה 25,000 רגל לערך, 120 מייל צפונית מהשדה, הצוות הכריז חירום ודיווח על עשן וריח חזק של משהו שרוף בתא הטייסים ובקבינה. הצוות התחיל מיד בהנמכה ופנה לאחור, לנחיתה על מסלול 21R. לא התקבלו כל הודעות תקלה על ה-ECAM. במהלך ההנמכה, הצוות לא חבש מסכות. הטייס הנוסף במושב המשקיף שאל את הקברניט האם עליהם "להגן על עצמם" וזה השיב לו שהוא יכול לעשות זאת, אבל "הם בסדר". הצוות החזיר את המטוס לנחיתה, על מסלול 21R, נעצר על המסלול, כיבה מנועים ולאחר מכן נגרר לעמדת החניה. לא היו נפגעים. 

ועדת החקירה פרסמה את הדוח הסופי שלה. הגורם לריח החריף שהתפשט בתא הנוסעים וגם בתא הטייסים היה כשל ב-ACM (PACK). 

הנושא לדיון הינו חבישת מסכות. בשום שלב הצוות הפעיל לא חבש מסכות, למרות שהם עצמם הריחו ריח חריףburning smell  Acrid בתא. הקברניט אמר שהוא חש בטוח, הרגיש בנוח והסביר שלא חשב שהערך שישיג מחבישת מסכות שווה את המחיר של פגיעה מסוימת בתקשורת ובמודעות המצבית. הוא הנחה את הטייס המשקיף שאם יחוש שיש בכך צורך, שיציף את זה בתא.

ב-NNC של תקלות אש עשן וריח רשום לחבוש מסכות, על 100% חמצן, אם נדרש As needed. מה זה אם נדרש? לשיקול הצוות. מובן שאם יש עשן בגאלי האחורי, אין ערך בחבישת מסיכות בקוקפיט, אבל אם צוות הטייסים עצמו מריח ריח חריף של משהו שרוף? יש סוגים שונים של זיהומי אוויר, חלקם נראים לעין (עשן), את חלקם ניתן רק להריח. אם יש acrid burning smell בתא, אז האוויר מזוהם. לפעמים ההשפעה של הזיהום לא ניכרת בתחילה וכאשר היא כבר ניכרת, זה יכול להיות מאוחר. מה המחיר של חבישת מסכות, מול הסיכון שבהימנעות מכך? 

  • Incident: BAW A388 at Johannesburg on Jul 12th 2023, smoke in cockpit and cabin (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס