הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
מאי 8, 2024

דפיקת זנב בנחיתה (1), 23.3.2024

מטוס מטען, מדגם B763, נחת בפנמה ודפק חזק את הזנב. ככל הנראה מדובר בנזק משמעותי. נכון למועד ההקלדה, 17 יום אחרי התקרית (תאונה, אם נשפוט לפי הנזק), המטוס עדיין לא חזר לטיסה.

סטטיסטית רוב דפיקות הזנב מתרחשות בנחיתה, כאשר הזנב נוגע במסלול ראשון, לפני כני הנסע. אז גם נגרמים הנזקים הקשים ביותר. בקישור המצורף יש גם גישה לסרטון של הנחיתה.

אירועים כאלה נגרמים, לרוב, כתוצאה מטכניקת נחיתה שגויה, בפרט ירידה למהירות נמוכה מדי  בסוף הפיינל, מה שעלול להביא לשיעור שקיעה גבוה. במצב כזה ה-PF במלכוד. הוא עלול לנסות להרים אף, כדי להקטין את שיעור השקיעה ואז הוא מסתכן בכך שהזנב יגע במסלול קודם. האופציה השנייה היא לשמור על מצב האף ולתת למטוס לגעת קשה, אבל על כני הנסע. הדבר הנכון הוא לפתוח מנועים, אבל לקראת הנגיעה, ברמה העקרונית, אמורים לסגור מנועים. הדרך הנכונה להתמודד עם הסיכון הזה, הינה לשמור את המהירות הנכונה ואף קצת מעליה, אבל לעולם לא לרדת מתחת למהירות הגישה (Vapp שהיא אצלנו Vref בתוספת 5 קשרים לפחות). זה תמיד מותיר לנו את האפשרות להקטין שיעור שקיעה, על ידי הרמת אף קלה, בה המהירות הזו יורדת במעט, לקראת הנגיעה, במקביל לסגירת מנועים. עוד תאונה דומה בהמשך הידיעון.

  • Accident: ABX B763 at Panama City on Mar 23rd 2024, tail strike on landing (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס