הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוגוסט 25, 2024

דפיקת זנב במילנו, 9.7.2024

מטוס מדגם B773, של חברת Latam, המריא ממילנו, לסאו פאולו. מניח שאתם זוכרים את הסרטונים, בהם המטוס נראה "גורר" את הזנב על המסלול. ועדת החקירה האיטלקית פרסמה דוח ראשוני קצר. הממצאים בו מעניינים, אם כי לא מפתיעים. 

נפתח בהרכב הצוות. שוב. טייס מתאמן (כנראה לפיקוד) בכיסא שמאל ובוחן בכיסא ימין, ששימש PF. משקל המטוס בהמראה היה כ-328 טון. הביצועים שחושבו והוזנו ל-FMC היו:

– Flaps 5°  

 – Thrust 56°  

 – V1 [decision speed]145 kt  

 – VR [rotation speed]149 kt  

 – V2 156 kt

אל תשאלו אותי מה זה נתון הכוח, יתכן שמדובר על Assumed temperature.

הרוטציה התחילה במהירות 153 קשר ומצב האף הגיע ל-8.2 מעלות, במהירות 166 קשר, שם התקבלה התרעת שפשוף זנב לראשונה. המטוס ניתק מהמסלול ב-180 קשר.

חישוב ביצועים שנערך בחברת התעופה, אחרי התאונה, למשקל 328 טון, העלה את הנתונים הבאים:

– Flaps 5°. 

– Thrust 38°.  

– V1 173 kt. 

– VR 181 kt.  

– V2 186 kt.  

מן הסתם הצוות ביצע טעות משמעותית בחישוב ביצועי ההמראה (אולי 100 טון?). גם כאן, נתונים לא סבירים, שעברו את מסננת ההיגיון והסבירות של הצוות ואת כל הבקרות שיש בתהליך. 

נמשיך לעקוב ונמתין לדוח הסופי. אני מקווה שנוכל ללמוד משהו על ביצועי האנוש, שהביאו צוות כשיר (ובכיר) לטעות משמעותית כזו. מזכיר שטעויות מסוג זה קרו גם בחברות אחרות, אפילו אצלנו.

  • Microsoft Word - B777 PT-MUG Preliminary report E2_ (003).docx (ansv.it)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס