הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 26, 2024

דוגמה חיה לכתוב בפסקה הקודמת (2), 17.1.2025

מטוס מדגם A320, של חברת התעופה הפקיסטנית PIA, הצטרף לנחיתה בשדה התעופה Multan אולם נאלץ ללכת לשדה משנה Lahore, עקב ראות נמוכה. בשדה המשנה, שגם בו הראות הייתה מוגבלת, המטוס נחת על מסלול 36L, כאשר המסלול שיועד לו היה 36R. יש לציין כי אורות מסלול 36L לא פעלו. המטוס נחת, פינה מסלול והסיע לעמדה. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים, למעט הטייסים שקורקעו לצרכי החקירה. 

שדה התעופה של Lahore לא מוכר לרובנו, בהיותו במדינה לא ידידותית. בשדה שני מסלולים מקבילים, בכיוונים 36/18. המסלול הראשי הוא 36R שאורכו 3,360 מטר. 36L קצר יותר ואורכו 2,743 מטר בלבד. המסלולים קרובים מאד אחד לשני. המרחק ביניהם 180 מטר בלבד. המסלול המערבי עשוי אספלט והוא כהה ומודגש יותר מהמערבי, העשוי בטון. לשני המסלולים יש תהליכי ILS. מכיוון שהייתה ראות מוגבלת גם בלאהור, יש להניח שהצוות ביצע גישת מכשירים, אולי אפילו נחיתה אוטומטית. במצב כזה, אחרי הליכה לשדה משנה, הזנת המסלול הלא נכון ועזרי הניווט השגויים, עלולים להסביר את השגיאה וגם למה הטייסים לא שמו לב לכך שאין כלל תאורה. 

  • Incident: PIA A320 at Lahore on Jan 17th 2025, landed on wrong runway
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס