הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 26, 2024

דוגמה חיה לכתוב בפסקה הקודמת (1), 13.1.2025

מטוס מדגם B738, של חברת COPA, היה בגישה סופית למסלול 02, בגוואטמלה. באותו זמן התיישר להמראה, על אותו מסלול, מטוס מדגם A320, של חברת Avianca. המטוס שבגישה הלך סביב והמשיך על ציר מסלול, בזמן שהמטוס שמתחתיו המריא. המטוס שהלך סביב התיישר בגובה 6,000 רגל  (גובה השדה כ-5,000 רגל מעל פני הים), ופנה מעט שמאלה, כאשר המטוס הממריא חצה את הגובה שלו, ממש לפניו ותיקן ימינה. כששני המטוסים היו באותו גובה, המרווח האופקי ביניהם היה 0.27 מייל בלבד. המטוס הממריא הגיח מכיוון הגחון של המטוס שהלך סביב. 

המרווח הזה, במונחים של תעופה, משמעותו כמעט תאונה. אינני יודע מה היו הנסיבות שגרמו למרווח הלא מספק, התקרית בחקירה. מטוס שמקבל אישור להתיישר, כשיש מטוס בפיינל קצר, מוטב שישקול היטב אם לא עדיף להמתין. בכל מקרה, אם ההחלטה היא להתיישר ולהמריא, אז ללא שיהוי. המטוס בגישה נכנס למלכודת דבש. רוצה לנחות, כי אולי עוד רגע זה יסתדר, אבל אם לא מסתדר, ייאלץ ללכת סביב בגובה נמוך מעל מטוס ממריא, בלי לראות אותו. כדאי לפחות להתריע על המצב המסוכן ואולי לחתוך יותר מוקדם. בסרטון שבקישור הראשון יש הדמיה של האירוע. זה נראה די מטורף ולא בשליטה. 

  • https://www.facebook.com/reel/1634642974144893
  • Incident: Copa B738 and Avianca A20N at Guatemala City on Jan 13th 2025, near collision on go around/takeoff
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס