דוגמה חיה לכתוב בפסקה הקודמת (1), 13.1.2025
מטוס מדגם B738, של חברת COPA, היה בגישה סופית למסלול 02, בגוואטמלה. באותו זמן התיישר להמראה, על אותו מסלול, מטוס מדגם A320, של חברת Avianca. המטוס שבגישה הלך סביב והמשיך על ציר מסלול, בזמן שהמטוס שמתחתיו המריא. המטוס שהלך סביב התיישר בגובה 6,000 רגל (גובה השדה כ-5,000 רגל מעל פני הים), ופנה מעט שמאלה, כאשר המטוס הממריא חצה את הגובה שלו, ממש לפניו ותיקן ימינה. כששני המטוסים היו באותו גובה, המרווח האופקי ביניהם היה 0.27 מייל בלבד. המטוס הממריא הגיח מכיוון הגחון של המטוס שהלך סביב.
המרווח הזה, במונחים של תעופה, משמעותו כמעט תאונה. אינני יודע מה היו הנסיבות שגרמו למרווח הלא מספק, התקרית בחקירה. מטוס שמקבל אישור להתיישר, כשיש מטוס בפיינל קצר, מוטב שישקול היטב אם לא עדיף להמתין. בכל מקרה, אם ההחלטה היא להתיישר ולהמריא, אז ללא שיהוי. המטוס בגישה נכנס למלכודת דבש. רוצה לנחות, כי אולי עוד רגע זה יסתדר, אבל אם לא מסתדר, ייאלץ ללכת סביב בגובה נמוך מעל מטוס ממריא, בלי לראות אותו. כדאי לפחות להתריע על המצב המסוכן ואולי לחתוך יותר מוקדם. בסרטון שבקישור הראשון יש הדמיה של האירוע. זה נראה די מטורף ולא בשליטה.