גישה לא מיוצבת, 13.1.2024
מטוס מדגם A388, של חברת Qatar, נכנס לגישת ILS, למסלול 34L בשדה התעופה של סידני. כאשר המטוס הגיע לגובה 1,000 רגל מעפ"ש, הצוות הודיע על הליכה סביב. כאשר עברו לערוץ הגישה, הסבירו כי על אותו הערוץ היה קודם עומס. הם קיבלו אישור ליירוט ה-LOC אבל לא אישור ל-ILS. עד שהצליחו לקבל אישור, זה היה די מאוחר. ככל הנראה הדבר גרם להם לגישה תלולה ולא מיוצבת והם החליטו ללכת סביב.
הטיסה הייתה ארוכה, כ-14 שעות. יש מצבים שאינם בשליטתנו. אם הבקר אינו מאשר ליירט את ה-GS בזמן, כוחנו להתמודד עם זה די מוגבל. אפשר לנסות להקטין מהירות, להוריד גרר. אחר כך מה שנותר זה יירוט GS מלמעלה. בתפעול כזה יש להיות מיוצבים ב-1,000 רגל מעל גובה השדה (להבדיל מ-500 רגל בגישה רגילה). במידה ולא, חובה ללכת סביב. בגישה זו הצוות היה צריך לעשות את "תרגיל" הזה מגובה 2,500 עד 1,000, זה לא משאיר הרבה מקום. תבוא הברכה על צוות שרואה את המסלול מולו ומחליט ללכת סביב.