הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
יולי 4, 2024

גובה נמוך בגישה, 19.6.2024

מטוס מדגם B738, של חברת Southwest, היה בגישה, למסלול 13 באוקלהומה, כאשר המגדל קיבל התראת גובה נמוך והתריע בפני הצוות (לא בדיוק התריע, הוא שאל אותם אם "הם בסדר שם"…). הגובה הנמוך ביותר, אליו הגיע המטוס, על פי נתוני ADS-B, היה 525 רגל מעל פני השטח, במרחק של 7.9 מייל מהמסלול. הצוות טיפס לגובה 3,000 והופנה לנחיתה על מסלול אחר, שם נחת בשלום.

למסלול 13 ב-OKC יש רק גישת RNAV GPS. גובה המסלול 1,279 רגל מעל פני הים. על פי תרשים הגישה, יש נקודה בשם WABUT, 8.7 מייל מהמסלול, בגובה 4,000 רגל. הנקודה הבאה ELUCK ממוקמת במרחק 4 מייל בגובה 2,600 רגל. על פי הנתונים שפורסמו, המטוס היה בגובה 1,725 רגל, במרחק 7.9 מיל מהמסלול, משמע כ-2,200 רגל מתחת לגובה בו הוא אמור להיות. לא ברור האם הצוות ביצע גישת ראיה או את גישת המכשירים, מה שבטוח שהם היו הרבה מתחת לכל גובה סביר, רחוק מהמסלול, קצת אחרי חצות הלילה. לא יודע מה הטיסו ובאילו עזרים בדיוק השתמשו (אין ממש עזרים), אבל מד גובה אלקטרוני בטוח עבד וסיפר את סיפורו וכלל האחד לשלוש (גובה מול מרחק), עובד תמיד. לא יודע אם הצוות ביצע גישת ראיה ידנית (זה קורה הרבה בארה"ב) אבל גישה מסוג זה, ככל שהצוות מתורגל ומורגל בה, מעלה את עומס העבודה של הצוות באופן משמעותי ומקטינה את יכולת הבקרה על נתיב הטיסה, גם של המטיס וגם של המנטר.

  • Incident: Southwest B738 at Oklahoma City on Jun 19th 2024, low altitude alert (avherald.com)
  • Incident Boeing 737-8H4 (WL) N8555Z, (flightsafety.org)
  • Tower warns Southwest of low altitude on approach | Flightradar24 Blog
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס