גובה נמוך בגישה, 19.6.2024
מטוס מדגם B738, של חברת Southwest, היה בגישה, למסלול 13 באוקלהומה, כאשר המגדל קיבל התראת גובה נמוך והתריע בפני הצוות (לא בדיוק התריע, הוא שאל אותם אם "הם בסדר שם"…). הגובה הנמוך ביותר, אליו הגיע המטוס, על פי נתוני ADS-B, היה 525 רגל מעל פני השטח, במרחק של 7.9 מייל מהמסלול. הצוות טיפס לגובה 3,000 והופנה לנחיתה על מסלול אחר, שם נחת בשלום.
למסלול 13 ב-OKC יש רק גישת RNAV GPS. גובה המסלול 1,279 רגל מעל פני הים. על פי תרשים הגישה, יש נקודה בשם WABUT, 8.7 מייל מהמסלול, בגובה 4,000 רגל. הנקודה הבאה ELUCK ממוקמת במרחק 4 מייל בגובה 2,600 רגל. על פי הנתונים שפורסמו, המטוס היה בגובה 1,725 רגל, במרחק 7.9 מיל מהמסלול, משמע כ-2,200 רגל מתחת לגובה בו הוא אמור להיות. לא ברור האם הצוות ביצע גישת ראיה או את גישת המכשירים, מה שבטוח שהם היו הרבה מתחת לכל גובה סביר, רחוק מהמסלול, קצת אחרי חצות הלילה. לא יודע מה הטיסו ובאילו עזרים בדיוק השתמשו (אין ממש עזרים), אבל מד גובה אלקטרוני בטוח עבד וסיפר את סיפורו וכלל האחד לשלוש (גובה מול מרחק), עובד תמיד. לא יודע אם הצוות ביצע גישת ראיה ידנית (זה קורה הרבה בארה"ב) אבל גישה מסוג זה, ככל שהצוות מתורגל ומורגל בה, מעלה את עומס העבודה של הצוות באופן משמעותי ומקטינה את יכולת הבקרה על נתיב הטיסה, גם של המטיס וגם של המנטר.