הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 17, 2024

בעיה בחיווי מצב כני הנסע, 24.12.2023

מטוס מדגם B738, של חברת Sun Express הטורקית, היה בדרכו לנחיתה באמסטרדם. כאשר הצוות הוריד גלגלים, לא התקבלה תצוגה של 3 ירוקים. הצוות הלך סביב. הצוות ביצע הורדת גלגלים במערכת המשנית, אולם התצוגה לא השתנתה. הצוות יזם מעבר נמוך מול המגדל, כדי לקבל מידע. המגדל דיווח כי כני הנסע נראים בחוץ. נחת בשלום. אחרי בדיקה של שירותי ההצלה, המטוס הסיע לעמדה. מידע לא בדוק מציין כי שתי מערכות תצוגת מצב כני הנסע לא עבדו, כך שהצוות לא יכול היה לקבוע מה מצב כני הנסע.

לא ברור לגמרי מהמאמר מה בדיוק הייתה הבעיה, האם שתי המערכות של נוריות גלגלים, זו שמראה ירוקים ואדומים והנוספת, שבפנל העליון שמראה רק ירוקים, לא עבדו בכלל, או שבשתיהן לא הייתה תצוגה של נעילת מטה של אחד מכני הנסע. אם שתי המערכות לא עבדו בכלל, זו תקלה חריגה ביותר. אם המערכת לא עובדת, אין לזה בד"ח. צריך לפעול בהגיון. מעבר מול המגדל יכול לתת בטחון מסוים. על התרגיל הזה של מעבר מול המגדל כבר כתבתי בהרחבה בעבר. אל-על אינה "מעודדת" ביצוע כזה. יתרונותיו מועטים, לרוב וחסרונותיו רבים. אחד מהם זה שהוא לוקח זמן ודלק. היצרן מזהיר, באופן כללי, מביצוע Troubleshooting  וגם מהאפשרות שבמהלך ביצוע צעדים כאלה, הצוות עלול להסיח את דעתו ממצב הדלק. בכל מקרה, אם יש ספק באשר למצב כני הנסע, מוטב ללכת לכיוון המחמיר, להכריז חירום, להכין קבינה לנחיתת חירום. יש בד"ח לנחיתה על חלק מכני הנסע או כאשר כולם מעלה. אפשר להשתמש בו, בהתאם צורך.

  • Incident: Sun Express B738 at Amsterdam on Dec 24th 2023, unsafe gear (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס